Професійна та корпоративна етика історика-дослідника
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика історика-дослідника
Код дисципліни
ОК 2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати критерії розрізнення прикладної, професійної та корпоративної етики.
Знати історію формування етичних професійних та корпоративних основ.
Знати принципи морально-нормативного забезпечення професійного історика.
Знати шляхи подолання розриву між загальними моральними принципами та вимогами корпоративної етики.
Знати зв’язок між професійною культурою та професійною мораллю як основу професійної етики.
Вміти вести етичний теоретичний дискурс щодо актуальних питань моральної та етичної практики сучасного історика.
Вміти формувати самостійний стиль мислення, власну етичну позицію, робити власний моральний вибір.
Вміти застосовувати отримані в процесі навчання знання для формування ефективних відносин в професійній діяльності історика.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати історію формування етичних професійних та корпоративних основ; складові кодексу етичної поведінки; теоретичні засади професійної та корпоративної етики історика; особливості професійної та корпоративної етики історика; основний зміст, напрями розвитку етичної думки в історико-культурологічному аспекті.
2. Вміти сформувати цілісне уявлення щодо етичних норм і правил фахового історика; орієнтуватись в теоретичних та прикладних аспектах професійної та корпоративної етики історика; формувати самостійний стиль мислення, власну етичну позицію, робити власний моральний вибір; застосовувати отримані в процесі навчання знання для формування ефективних відносин в професійній діяльності історика.
3. Володіти навичками аналітичної критики, принципами етичних аспектів ділового спілкування та використання етичних норм в професійній та корпоративній етиці.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна, формує особистісні компетентності фахівця, етичну освіченість, моральну спрямованість у виконанні професійних обов’язків і відповідальності, професійної солідарності і корпоративності; відпрацьовує морально-етичні проблеми професійної діяльності сучасного історика та корпоративне бачення вирішення етичних проблем, надає досвід втілення у професійній взаємодії єдності морального та правового регуляторів професійного та корпоративного життя. Підсумком в опануванні даної дисципліни є формування етичного та професійного кодексу історика.
Рекомендована та необхідна література
1. De Baets A. Responsible History. N.Y.: Berghahn Books, 2009. P. 188-196. 2. А. де Баетс. Кодекс историков. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://gefter.ru/archive/5883. 3. Бралатан В. П. Професійна етика. Навчальний посібник. – К., 2011. 4. Бралатан В. П., Гуцаленко Л. В., Здирко Н. Г. Професійна етика. Навчальний посібник. – К., 2011. – 252 с. 5. Гах Й. М. Етика ділового спілкування: Навч. посібник. – К., 2012. – 160 с. 6. Етика ділового спілкування: навч. посібн. / За ред. Т. Б. Гриценко, Т. Д. Іщенко, Т. Ф. Мельничук. – К., 2007. – 344 с. 7. Захарченко В. Ю. Юридична відповідальність державних службовців та проблема порушень службової етики // Держава і право. – К, 2003. – Вип. 20. – С. 223-231. 8. Здирко Н. Г. Професійна етика: Навч. посібн. – К.: Центр навч. літер., 2011. – 252 с. 9. Кубрак О. В. Етика ділового та повсякденного спілкування: Навч. посібник. – Суми, 2010. – 288 с. 10. Прикладна етика. Навч.посібник / За наук. ред. Панченко В. І. – К., 2012. – 392 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усне опитування, контрольна робота з тем (тест), індивідуальне завдання:
- семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.5. – 10 балів/ 6 балів*.
2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.4., 2.1. – 10 балів/ 6 балів.
3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.2. – 10 балів/ 6 балів.
4. Індивідуальне завдання 2: РН 1.3. – 15 балів/ 9 балів.
5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1., 1.5. – 15 балів/ 9 балів.
6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 1.4., 2.1. – 20 балів/ 12 балів.
7. Підсумкова контрольна робота Р.Н. 2.2., 4.1. – 20 балів / 12 балів
* максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
- підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни