Теорія та практика генеалогічних досліджень

Освітня програма: Історія України

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Теорія та практика генеалогічних досліджень
Код дисципліни
ВК 1.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні терміни, поняття та історію становлення і розвитку генеалогії Знати теоретико-методологічні основи генеалогічного пошуку. Вміти характеризувати положення основних практичних етапів реконструкції родоводу. Вміти критично аналізувати генеалогічні джерела Підтримувати наукову дискусію на тему чільних проблем генеалогії. Прийняти рішення щодо можливостей застосування результатів і методів курсу у власному науковому дослідженні. Здійснювати моделювання та аналіз з метою детального вивчення і відтворення родоводів
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні особливості та характерні риси функціонування родини/роду/клану як форм соціальної організації на прикладі різних цивілізацій та історичних епох. 2. Вміти охарактеризувати основні тенденції розвитку суспільства в різних історичних епохах. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, архівного пошуку.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Теорія та практика генеалогічних досліджень» передбачає опанування студентами знань з базових методів та методик генеалогічних досліджень, історіографії історичної генеалогії, провідних тенденцій розвитку генеалогічних студій, головних здобутків й тенденції розвитку споріднених галузей історичного знання - соціальної історії, біографістики, просопографії; визначати теоретичні засади історії колективних спільнот, макро- та мікросоціальних груп, джерельну базу генеалогічних та соціально-історичних студій; інтерпретувати історичну біографію особи, роду, соціальної групи, їх значення і роль на різних етапах історії.
Рекомендована та необхідна література
1. Яременко М. Спеціальні історичні дисципліни: Навчальний посібник. - К., 2010. 2. Войтович Л. Князівські династії Східної Європи (кінець ІХ — початок XVI ст.). Склад, суспільна і політична роль: Історико-генеалогічне дослідження. - Львів, 2000. 3. Кривошея В. Генеалогія українського козацтва: Нариси історії козацьких полків. - К., 2004. 4. Легун Ю. Генеалогія селян Подільської губернії: Джерела. - Вінниця. 2005. 5. Маслійчук В. Козацька старшина слобідських полків другої половини XVII — початку XVIIІ століття. – Харків, 2003. 6. Томазов В. Генеалогія козацько-старшинських родів: історіографія та джерела. - К., 2006. 7. Яковенко Н. Українська шляхта з кінця XIV до середини XVII ст. Волинь і Наддніпрянщина. - К., 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, контрольна робота, усне опитування, іспит
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.1, 1.3. – 11 балів/6 балів. 2. Контрольна робота 2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 11 балів/6 балів. 3. Есе 1: РН 4.1, 4.2 – 4 бали/3 бали. 4. Есе 2: РН 4.1, 4.2 – 4 бали/3 бали. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 16 балів/10 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.3-2.4– 14 балів/8 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: - форма оцінювання – іспит;
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни