Пам’ятки культури України

Освітня програма: Історія України

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Пам’ятки культури України
Код дисципліни
ОК 7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати предмет, завдання, категорії курсу «Пам’ятки культури України» Знати методологічні засади вивчення історії українського кінематографа 1920-х років Знати експериментальний характер фільму Дзиґи Вертова «Людина з кіноапаратом». Знати про новаторство фільму Михаїла Кауфмана «Навесні». Вміти аналізувати кінематографічну діяльність Арнольда Кордюма. Вміти спираючись на наукові методи пізнання, аналізувати романтичну естетику фільму «Перекоп» Івана Кавалерідзе. Вміти аналізувати кінематографічну діяльність Олександра Довженка у 1920-ті роки. Вміти визначати естетику та символізм фільму «Звенигора» Олександра Довженка Вміти аналізувати поетику фільму «Земля» Олександра Довженка Вміти з’ясовувати роль і місце діяльності Юрія Тютюнника в українському кінематографі Вміти визначати основні етапи діяльності ВУФКУ Вміти з’ясовувати основні особливості українського кінематографа 1920-х років
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати становлення та розвиток українського кінематографу у 1920-х роках. 2. Вміти визначати характерні риси українського кінематографу у 1920-ті роки. 3. Володіти навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Забезпечення комплексного засвоєння студентами знань про витоки та розвиток українського кінематографу у 1920-ті роки, діяльність ВУФКУ, творчий доробок українських кінорежисерів. Використовується міждисциплінарний підхід до пояснення виникнення та еволюції українського ігрового та документального кіно, аналізується зміст найважливіших кінострічок.
Рекомендована та необхідна література
1. Безклубенко С. Д. Українське кіно: начерк історії. – К., 2001. 2. Берест Б. Історія українського кіна. – Нью-Йорк, 1962. 3. Госейко Л. Історія українського кінематографа 1896–1995. – К., 2005. 4. Дацун П. Як починався український кінематограф // Зерна.– Львів-Цвікау-Париж, 1995.– Ч. 2. 5. Капельгородська Н., Глущенко Є., Синько О. Кіномистецтво України в біографіях. – К., 2004. 6. Капельгорська Н. М. Кіномистецтво України в біографіях: кінодовідник. – К., 2004. 7. Капельгорська Н. М., Глущенко Є. С. Начерки далекої кіноісторії. – К., 2005. 8. Кордюм А. Минуле, яке залишилося з нами. К., 1965. — С. 9-17. 9. Мащенко М. У нас є велика історія кіно ... // Українська культура. – 1998. – № 7. 10. Мусієнко Н. Історія українського кіно. Погляд з ХХІ століття // Кіно-Театр. – 2008. – №4.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, контрольна робота, усне опитування, реферат, іспит
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 – 10 балів/6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 10 балів/6 балів. 3. Реферат з тем ЗМ 1: РН 2.5 – 10 балів/6 балів. 4. Реферат з тем ЗМ2: РН 2.6 – 10 балів/6 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 10 балів/6 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.3-2.4– 10 балів/6 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: - форма оцінювання – екзамен; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів;
Мова викладання
англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни