Українська етнологія в контексті розвитку європейської науки

Освітня програма: Етнологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Українська етнологія в контексті розвитку європейської науки
Код дисципліни
ВК 2.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні етапи становлення етнології як науки. Знати характерні риси процесу зародження етнологічних знань в Україні. Знати світові концепції та течії в етнології. Знати вплив світових концепцій в етнології на українську етнологію. Вміти розкрити процес зародження та становлення етнологічних знань в Україні. Вміти, спираючись на наукові методи пізнання, простежити процес становлення етнології як науки в Україні починаючи з періоду зародження цієї науки до сучасного періоду. Вміти розуміти значення Наукового товариства імені Шевченка у Львові для розвитку етнологічного знання в Україні. Вміти розуміти значення наукових шкіл в розвитку етнологічної науки. Вміти з’ясовувати сучасні проблеми в етнології. Вміти проаналізувати етнологічні наукові досягнення Російського географічного товариства. Вміти проаналізувати різні наукові напрями в етнології та їх вплив на українську етнологію. Вміти провести порівняльний аналіз української та європейської етнології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні етапи становлення етнології як науки в Європі та Україні. Вміти розкрити процес становлення етнології в Україні починаючи з часу її зародження як науки до сучасного періоду. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Розвиток етнології як науки в Україні подається в контексті розвитку європейської етнології та передбачає вивчення впливу різноманітних західних теорій та концепцій на становлення етнологічної науки в Україні. На основі вивчення спецкурсу «Українська етнологія в контексті європейської науки» студенти зможуть простежити становлення цієї науки у взаємозв’язку із зміною світових наукових парадигм. Разом з тим, зазначений курс дозволяє простежити специфічні особливості становлення етнології як науки та навчальної дисципліни в Україні починаючи з часу зародження цієї науки до сьогодення. Це дасть можливість студентам простежити характерні особливості розвитку сучасних європейських наукових концепцій в етнології та їх вплив на розвиток етнологічного знання в Україні.
Рекомендована та необхідна література
Борисенко В. Нариси з історії української етнології 1920 – 1930-х років. – К., 2002. Вовк Хв. Студії з української етнографії та антропології. – К., 1995. Воропай Олекса. Звичаї нашого народу. – К., 2000. Євтух В.Б. Проблеми етносоціального розвитку: український і світовий контекст. – К.,2001. Кирчів Р. Етнографічне дослідження Бойківщини. – К., 1978. Сапеляк О. Етнографічні студії в Науковому товаристві ім. Т. Шевченка (1898-1939 рр.). – Львів, 2000. Янів В. Нариси до історії української етнопсихології. – Мюнхен, 1993.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): навчити студентів вірно розуміти процес становлення етнології як науки в контексті досягнень європейської науки. У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти елементи науково-дослідної роботи, вміти проводити аналогії між розвитком етнологічного знання в світі та досягненнями українських етнологів враховуючи як загальнонаукові напрями, так і становлення та розвиток окремих етнологічних шкіл.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота з тем. Реферат з тем. Оцінювання роботи під час семінарських занять. Оцінювання роботи під час семінарських занять. Максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – екзамен; максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів; Оцінюються такі результати навчання студента: вміння аналізувати різні наукові напрями в етнології та їх вплив на українську етнологію; проводити порівняльний аналіз української та європейської етнології; форма проведення екзамену – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним – 24 бали. Необхідна умова допуску до екзамену: студент не допускається до екзамену, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до екзамену 36 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни