Книжкова культура пізнього середньовіччя

Освітня програма: Етнологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Книжкова культура пізнього середньовіччя
Код дисципліни
ВК 3.12
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати технології виготовлення книжок доби пізнього середньовіччя Знати особливості літератури доби пізнього середньовіччя Знати та розуміти роль книги в суспільстві доби пізнього середньовіччя Вміти характеризувати специфіку процесу еволюції виготовлення книжок Вміти аналізувати книги доби пізнього середньовіччя.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати історію пізнього середньовіччя, мати уявлення про особливості виготовлення книжок . Вміти простежувати причинно-наслідкові зв’язки між етапами розвитку суспільства і духовними пошуками. Володіти навиками історичного аналізу, критично підходити до характеристики джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Курс «Книжкова культура пізнього середньовіччя» вивчає передумови і причини виникнення книгодрукування, особливості виготовлення та формування книжок доби пізнього середньовіччя. Досліджується роль книги як основного носія знань в суспільстві, речі, яка забезпечувала зв'язок поколінь у тогочасному соціумі. Курс органічно переплітається з викладанням історії середніх віків та раннього нового часу. В процесі вивчення курсу студенти поглиблять свої знання з середньовічної історії, зможуть простежити еволюції процесу виготовлення книжок у тогочасному суспільстві. Також студенти ознайомляться з жанрами літератури пізнього середньовіччя, її найбільш яскравими представниками. Мета дисципліни – формування у студентів знань про появу і розвиток технології виробництва книжок за доби пізнього середньовіччя, вміння простежувати еволюцію форми, змісту та наповнення книжок зазначеного періоду.
Рекомендована та необхідна література
Carter, Thomas Francis. The Invention of Printing in China and Its Spread Westward. New York: Columbia University Press, 1925 Cormack, Lesley B.; Ede, Andrew. A History of Science in Society: From Philosophy to Utility, 2004. Garland, Henry; Garland, Mary (eds.) Gutenberg, Johannes // The Oxford Companion to German Literature, 2005 Gutenberg Museum. Gutenberg: Man of the Millennium. Mainz: City of Mainz, 2000. Ing, Janet. Johann Gutenberg and His Bible: A Historical Study. New York: Typophiles, 1988. Kapr, Albert. Johannes Gutenberg: the Man and His Invention. Translated by Martin, Douglas. Aldershot; Brookfield: Scolar Press, 1996. Lyons, Martyn. Books: A Living History. Los Angeles: J. Paul Getty Museum, 2011. Man, John. The Gutenberg Revolution: The Story of a Genius and an Invention that Changed the World. London: Headline Review, 2000. Martin, Henri-Jean. The History and Power of Writing. Translated by Cochrane, Lydia G. Chicago, 1995.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): розвивати у студентів критичне і образне мислення, вміння аналізувати культурно-ідеологічне та духовне життя відповідно до контексту політичного та соціально-економічного розвитку суспільства; розуміння ментальних особливостей і відмінностей мешканців пізнього середньовіччя відповідно до кліматичних особливостей, способу життя та зовнішніх впливів.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Самостійна робота ЗМ1 (презентація/есе). Оцінювання роботи під час семінарських занять. Підсумкова контрольна робота (залік). Максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни