АНТРОПОЛОГІЯ ДИЗАЙНУ

Освітня програма: Етнологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
АНТРОПОЛОГІЯ ДИЗАЙНУ
Код дисципліни
ВК 2.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат дисципліни. Знати історію зародження промислового дизайну в країнах Європи в ХІХ ст. Знати про розвиток мистецтва та дизайну в Україні на початку ХХ ст. Знати головні тенденції та стилі в світовому дизайні першої половини ХХ століття. Вміти відрізняти окремі напрямки в дизайні від стилізації. Самостійно знаходити додаткову літературу на спеціалізованих сайтах та онлайн платформах. Готувати та ухвалювати рішення стосовно рекомендацій із збереження та популяризації кращих зразків культурної та історичної спадщини.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати Історію розвитку мистецтва. Знати історію світової цивілізації в ХІХ-ХХ століття Володіти термінами та поняттями. Мати уявлення про головні етапи розвитку культури в ХХ столітті. Знати головні школи та напрямки в мистецтві ХХ століття. Вміти самостійно шукати необхідну наукову літературу, працювати з англомовними джерелами та використовувати онлайн платформи та соцмережі при проведенні власних наукових досліджень. Володіти елементарними навичками аналізу суспільних явищ, джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, підготовки аналітичних матеріалів та презентацій.
Зміст навчальної дисципліни
Структура викладу матеріалу побудована за проблемно-хронологічним принципом. Перший модуль буде присвячений вивченню історіографії, джерельної бази та методології мистецтвознавчих та історичних досліджень у сфері дизайну. Окремо буде розглянуто сукупність факторів, що призвели до появи суспільства масового виробництва та масового споживання. Перший модуль буде присвячений переважно вивченню періоду панівних мистецьких напрямків ХІХ-початку ХХ століть та їх відображення у повсякденні городян. На окремих лекційних заняттях будуть розглянуті такі явища як мода, архітектура, дизайн житлового інтер’єру, поява та розвиток громадського транспорту тощо. Матеріал другого модулю буде сконцентрований на висвітленні нових стилів та напрямків в дизайні – від Ар Деко до сучасних тенденцій. На лекційних та семінарських заняттях студенти отримають можливість ознайомитись із еволюцією костюму в ХХ ст. розвитком дизайну в житлово-побутовій сфері, змінами у промисловому дизайні транспорту тощо. Також окремі лекції будуть присвячені розвитку архітектури, як громадських закладів, так і житлових будівель та інтер’єру. Історія дизайну в Україні буде представлена як органічна складова загальносвітового процесу.
Рекомендована та необхідна література
Нариси з історії українського дизайну ХХ століття, Київ, 2012 Легенький Ю.Г. Історія дизайну , Київ 2006Шумега С.С. Дизайн. Історія зародження та розвитку дизайну, Київ, 2004 Бейлах О.Д. Експериментаторсьі тенденції в радянському дизайні, Харків 2003. Даниленко В.Я. Дизайн в Центрально-Східній Європі, Харків 2003. Мільчевич С.І. Промисловий дизайн Закарпаття 40-х років ХХ століття, Львів 2010
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): полягають у формуванні у студентів знань про розвиток дизайну у світі в ХХ та ХХІ столітті. Завдання також полягає у залученні студентів до міждисциплінарних досліджень, що лежать в площині вивчення матеріального світу сучасної людини стимулювати інтерес студентів до проведення власних досліджень з історії дизайну, мистецтв та архітектури. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні засвоїти головні правила самостійної науково-дослідної роботи, вміти самостійно вивчати різні елементи з матеріального світу сучасної людини, аналізувати вплив політичних та економічних трансформацій на повсякденне життя людини, розрізняти різні стилі та напрямки в сучасному дизайні.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота з тем. Реферат з тем. Оцінювання роботи під час семінарських занять. Підсумкове оцінювання,форма оцінювання – екзамен; максимальна кількість балів – 40 балів; Оцінюються: вміння аналізувати сутність туризму як явища, основою якого є історико-культурна спадщина; історії та культури народів світу як мотивації пізнання та туристичних подорожей; економічних аспектів використання історико-культурної спадщини в туризмі та інші. Форма проведення екзамену – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки – 24 бали. Необхідна умова допуску до екзамену: студент не допускається до екзамену, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни