ЕТНОТУРИЗМ
Освітня програма: Етнологія
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
ЕТНОТУРИЗМ
Код дисципліни
ОК 17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Розуміння застосовуваних способів та методів аналізу матеріалів дослідження. Знати наявну етнографічну туристичну спадщину України. Вміння аналізувати проблеми розвитку етнотуризму як важеля збереження та розвитку етнокультурної спадщини, інтерпретувати політику України та інших зарубіжних країн щодо розвитку етнотуризму. Навички та вміння розробляти і виконувати тематичні дослідження, інтерпретувати дані і робити висновки. Удосконалювати навички та вміння щодо розробки та організації етнотурів. Здатність критично використовувати наукові бази даних та інші відповідні джерела інформації. Здійснювати історико- етнографічний аналіз з метою впровадження в туристичній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні етапи історії України, основи етнології України. Вміти проводити пошукову роботу в бібліотеках, відділах картографії та бібліографії. опрацьовувати газетні і журнальні фонди, електронні бази даних. Володіти елементарними навичками відбору методів та підходів до аналізу явищ матеріальної і духовної культури, історичного аналізу, встановлення причинно- наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна має комплексний і міждисциплінарний характер, знайомить з особливостями етнографічного туризму в регіонах України та провідних туристичних країнах світу. Аналізується специфіка етнотуристичного продукту, особливості його рекламування та впровадження. Студенти отримують практичні знання для опанування етнотуристичною справою.
Рекомендована та необхідна література
Кляп М.П., Ф. Ф. Шандор Ф.Ф. Сучасні різновиди туризму: навч. посіб. К.: Знання, 2011. 334 с.; Кузік С. П. Географія туризму. Навчальний посібник. К.: Знання, 2011. 271 с; [Електронний ресурс]. - Режим доступу https://pidruchniki.com/1584072043738/turizm/geografiya_turizmu; Нємець Л. М. Туристсько-рекреаційні ресурси світу : навчально-методичний посібник /Л. М. Нємець, Г. О. Кулєшова, А. В. Соколенко. Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2015. 102 с.; Парфіненко А.Ю. Туристичне країнознавство. Навчальний посібник. Харків: Бурун – книга, 2009. 288 с.; Смаль. І.В. Туристичні ресурси світу. Ніжин: вид-во держ. університету ім. Миколи Гоголя, 2010. 336 с. [Електронний ресурс]. - Режим доступу http://tourlib.net/books_ukr/smal.htm; Туристичне країнознавство. Навчальний посібник. За ред. Семенова В.Ф. Одеса:Атлант, 2010. 340 с.; Гурова Д.Д. Сучасний стан та перспективи розвитку туризму в Японії //Вісник Запорізького національного університету. № 1(7). 2012. С. 20 – 27.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Забезпечити цілісні знання щодо історичних передумов розвитку етнографічного туризму в Україні та світі, навчити студентів застосувати науково- дослідні, спеціальні методи історичної науки для дослідження етнотуристичного потенціалу України, інших країн світу. Навчити формування етнографічні тури, опанувати навичками рекламування та організації етнотурів. Навчальна дисципліна «Етнотуризм» сприяє виробленню у студентів професійних навичок, необхідних для роботи в туристично - екскурсійній та краєзнавчій сфері. Світоглядний аспект дисципліни полягає у популяризації «Етнотуризму» як важливого інструменту забезпечення соціально-економічного добробуту населення та збереження етнокультурної спадщини.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: контрольна робота з тем, індивідуальне завдання, оцінювання роботи під час семінарських занять, підсумкова контрольна робота. максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання: залік. форма оцінювання залік; максимальна кількість балів, які може отримати студент впродовж семестру 80 балів; оцінюються такі результати навчання студента: вміння аналізувати етнографічну туристичну спадщину окремих регіонів України та країн світу, вирізняти та систематизувати етнографічні об’єкти в єдину систему екскурсійного показу, застосовувати отриманні знання в науково-дослідницькій роботі студента; форма проведення заліку письмова, види завдань завдання, які потребують розгорнутих відповідей; мінімальний пороговий рівень оцінки, за якої залік вважається складеним 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 48 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни