Професійна та корпоративна етика історика - дослідника
Освітня програма: Етнологія
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика історика - дослідника
Код дисципліни
ОК 02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
Знати критерії розрізнення прикладної, професійної та корпоративної етики, історію формування етичних професійних та корпоративних основ, принципи морально-нормативного забезпечення професійного історика мистецтв, шляхи подолання розриву між загальними моральними принципами та вимогами корпоративної етики, зв'язок між професійною культурою та професійною мораллю як основу професійної етики. Вміти вести етичний теоретичний дискурс щодо актуальних питань моральної та етичної практики сучасного історика-мистецтвознавця, формувати самостійний стиль мислення, власну етичну позицію, робити власний моральний вибір, застосовувати отримані в процесі навчання знання для формування ефективних відносин в професійній діяльності історика.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати історію формування етичних професійних та корпоративних основ; складові кодексу етичної поведінки; теоретичні засади професійної та корпоративної етики історика мистецтв; особливості професійної та корпоративної етики історика-мистецтвознавця; основний зміст, напрями розвитку етичної думки в історико- культурологічному аспекті. 2. Вміти сформувати цілісне уявлення щодо етичних норм і правил фахового історика мистецтв; орієнтуватись в теоретичних та прикладних аспектах рофесійної та корпоративної етики історика; формувати самостійний стиль мислення, власну етичну позицію, робити власний моральний вибір; застосовувати отримані в процесі навчання знання для формування ефективних відносин в професійній діяльності історика-мистецтвознавця. 3. Володіти навичками аналітичної критики, принципами етичних аспектів ділового спілкування та використання етичних норм в професійній та корпоративній етиці.
Зміст навчальної дисципліни
Надання теоретичного обґрунтування сутності трансформації загальних норм і принципів моралі до специфічних умов професійної діяльності істориків мистецтв відповідно до уявлень про професійний обов’язок, благо, добро і зло, справедливість, совість, честь та інші моральні цінності; вивчення складних процесів віддзеркалення професійних стосунків у моральній свідомості, у морально-професійних нормах, провести чітку межу між морально-професійними явищами і явищами професійної майстерності; оволодіння студентами теоретичними знаннями та набуття практичних навичок дотримання етичних принципів та норм майбутньої професії історика мистецтвознавця, ознайомлення із ключовими принципами психолого-етичних аспектів ділового спілкування та набуття практичних навичок використання етичних норм, а також особливостями професійної та корпоративної етики історика-мистецтвознавця.
Рекомендована та необхідна література
Бралатан В.П. Професійна етика.–К., 2011.–252.; Бралатан В.П., Гуцаленко Л.В., Здирко Н.Г. Професійна етика.-К.,2011.–252 с.; Гах Й. М. Етика ділового спілкування.–К.,2012.-160 с.; Захарченко В. Ю. Юридична відповідальність державних службовців та проблема порушень службової етики //Держава і право.– 2003.–Вип. 20.–С. 223-231.; Здирко Н. Г. Професійна етика.–К.,2011.–252 с.; Етика ділового спілкування. – К., 2007. – 344 с.; Кубрак О. В. Етика ділового та повсякденного спілкування. – Суми, 2010. – 288 с.; Палеха Ю.І. Етика ділових відносин. – К., 2008. – 354 с.; Про правила етичної поведінки. Закон України. [Електронний ресурс . Режим доступу – http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/4722-17; Рудакевич М.І. Професійна етика державних службовців: теорія і практика формування в умовах демократизації державного управління. – Тернопіль, 2007. – 400 c.; Тимошенко Л. Н. Корпоративна культура: Діловий етикет.– К, 2006. – 391 с.; Чмут Т.К., Чайка Г.Л. Етика ділового спілкування. – К., 2007. – 336с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Дисципліна «Професійна та корпоративна етика історика-дослідника» передбачає: визначення специфіки методів етико-прикладних досліджень та етичних суджень; уміння використовувати їх у вирішенні конкретних аналітичних і дослідницьких завдань щодо моральних колізій в сучасних практиках; формування та вивчення структури та змісту кодексу етики професійних істориків та істориків мистецтв з урахуванням корпоративних інтересів; засвоєння теоретичних основ застосування фундаментальних принципів та концептуальних основ етичного кодексу історика; набуття практичних навичок використання етичних норм фахових істориків.
Методи та критерії оцінювання
Ссеместрове оцінювання: Контрольна робота з тем. Індивідуальне завдання. Оцінювання роботи під час семінарських занять. Підсумкова контрольна робот * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання: залік. Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня асвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни