Технології давніх виробництв

Освітня програма: Археологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Технології давніх виробництв
Код дисципліни
ВК 1.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти основні принципові схем виготовлення артефактів та науково-понятійний апарат технології виробництва, вміти оцінювати головні тенденції, динаміку та основні етапи виробництва артефактів в преісторії. Аналізувати джерела та методи дослідження при вивченні та реконструкції давніх технологій, набути навички роботи із науковою літературою та археологічними джерелами.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні хронологічні епохи та події в історії людства на основі археологічних джерел; основні культурно-хронологічні етапи дописемної історії та методи і підходи в процесі проведення археологічних досліджень. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформації пов’язану з дослідженнями археологічних джерел; застосовувати фахову термінології та категорійний апарат археології. 3. Володіти навичками наукового дослідження та аналізувати археологічні джерела; критичного ставлення та прогнозування історичних подій та явищ на підставі попереднього досвіду вивчення археологічних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-4, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 5-8.
Рекомендована та необхідна література
Гарден Ж.-К., 1983. Теоретическая٪ археология. М."Прогресс". 295 с. Гиря Е.Ю. Технологический анализ каменных индустрий: методика микро-макроанализа древних орудий труда. Часть 2. Санкт-Петербург: , 1997. Городцов В.А. К истории развития техники первобытных каменных орудий // СЭ № 2, М.-ЛД с. 63-85. 1935. Древний человек и камень: технология, форма, функция / под ред. С.А. Васильев, В.Е. Щелинский. СПб: Петербургское востоковедение, 2017. 248 с. Клейн Л.С. Археологическая типология. Л. 448 с. 1991. Коробкова Г.Ф. (ред). Орудия труда и системы жизнеобеспечения населения Евразии (по материалам эпох палеолита — бронзы). СПб: Европейский дом, 2004. 147 с. Коробкова Г.Ф., Щепинский А.А., Щелинский В.Е. Методика микро-макроанализа древних орудий труда. Часть 1. // Археологические изыскания. 1996. № Выпуск 36. Семенов С.А. Первобытная техника. Ленинград: , 1957. 235 с. Семенов С.А. Развитие техники в каменном веке. Ленинград: Наука, 1963. 360 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекції - семінарські заняття - самостійна робота - реферати - усне опитування
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час бліц-опитування; бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (іспиту). Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне бліц-опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспиту). Загальна сума балів - 100 балів (із них, семестрове оцінювання - максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) - максимум 40 балів). Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання; • логіка викладення; • використання основної і додаткової літератури; • аналітичні міркування, вміння робити висновки.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни