Походження людини

Освітня програма: Археологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Походження людини
Код дисципліни
ВК 1.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти елементи та шляхи науково-дослідної роботи з історичної реконструкції на основі різноманітних джерел, вміти оцінювати головні тенденції та динаміку соціокультурного та біологічного розвитку людських угрупувань. Аналізувати культурні, біологічні та геологічні свідчення з найдавніших стоянок на території Євразії. Набути навички роботи з науковою літературою.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні методи дослідження археологічних джерел та періодизацію преісторії. Вміти визначати основні культурно-хронологічні етапи дописемної історії. Володіти елементарними навичками початкової систематизації та розподілу різноманітних археологічних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-6, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 7-12.
Рекомендована та необхідна література
Алексеев В.П. Становление человечества. Москва, 1984. Алексеев В.П. Человек. Эволюция и таксономия (некоторые теоритические вопросы). Москва, 1985. Вишняцкий Л.Б. Человек в лабиринете эволюции. Москва, 2004. Дробышевский С.В. Предшественники. Предки? Часть I. Австралопитеки Часть II. «Ранние Homo». Чита, 2002. Зубов А.А. Становление и первоначальное расселение рода «Homo». СПб., 2011. История человечества. Том I. Доисторические времена и начала цивилизации / ЮНЕСКО, под. Ред. З.Я. Де Лаат. Москва, 2003. Кларк Д. Доисторическая Африка. Москва, 1977. Кларк Д. Доисторическая Европа, Москва, 1978. Монгайт, А.Л. Археология Западной Европы. Т. 1. Каменный век. Москва, 1973. Происхождение человеческого общества. Палеолит Африки. Ленинград, 1977.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекції - семінарські заняття - самостійна робота - практична робота - реферати - усне опитування - тести
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час бліц-опитування; бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (іспиту). Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне бліц-опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспиту). Загальна сума балів - 100 балів (із них, семестрове оцінювання - максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) - максимум 40 балів). Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання; • логіка викладення; • використання основної і додаткової літератури; • аналітичні міркування, вміння робити висновки.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни