Археологічна типологія та класифікація
Освітня програма: Археологія
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Археологічна типологія та класифікація
Код дисципліни
ОК.7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти початкові елементи науково-дослідної роботи археолога, вміти застосувати різноманітні методи для впорядкування основних категорій артефактів та археологічних пам’яток різних типів, володіти методичними підходами до виділення археологічних культур.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати основні принципи періодизації, типології та класифікації археологічних джерел.
2. Вміти застосовувати різні методики для створення типологічних схем.
3. Володіти елементарними навичками культурно-хронологічного визначення різноманітних археологічних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-6, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 7-12.
Рекомендована та необхідна література
Гарден Ж.-К. Теоретическая археология. – М., 1983.
Клейн Л.С. Археологические источники. – Л., 1978.
Малеев Ю.М. Словник археологічних термінів. – К., 2001.
Словник-довідник з археології. – К., 1996.
Смирнов С.В. Археологічна культура: суперечливі моменти розробки проблеми // Археологія. – 2003. - №1.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання:
- лекції
- семінарські заняття
- практична робота
- самостійна робота
- усне опитування
- тести
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час бліц-опитування; бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (іспиту).
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне бліц-опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспиту).
Загальна сума балів - 100 балів (із них, семестрове оцінювання - максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) - максимум 40 балів).
Критеріями оцінювання відповіді студента є:
• повнота розкриття питання;
• логіка викладення;
• використання основної і додаткової літератури;
• аналітичні міркування, вміння робити висновки.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни