Методика викладання історії у закладах вищої освіти

Освітня програма: Археологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Методика викладання історії у закладах вищої освіти
Код дисципліни
ОК.5
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
У результаті вивчення дисципліни студент повинен засвоїти прийоми й методи викладацької майстерності; створити цілісне уявлення про різноманітні форми, методи й методики викладання історії, вміти орієнтуватися у методичному середовищі історичної науки, бути здатними брати участь у діалозі з питань методики викладання історичних дисциплін.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: спеціальну історичну термінологію, категоріально-понятійний апарат, різноманітну гаму думок та поглядів, що існують в сучасній методиці викладання історії. Вміти: реалізувати на практиці моделі проведення аудиторних та позааудиторних навчальних заходів. Володіти: прийомами й методами забезпечення реалізації навчального процесу закладу вищої освіти, згідно нормативних документів.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-7, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) - теми 8-13.
Рекомендована та необхідна література
1. Закон України «Про вищу освіту» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text 2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: підручник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури. К.: Центр навчальної літератури, 2006. 384 с. 3. Гончарова Н.О. Методика викладання історії у вищій школі: Навчальний посібник. Харків: ФОП Шейніна О.В., 2009. 328 с. 4. Гладуш В., Лисенко Г. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник. Д., 2014. 416 с. 5. Кузьмінський А. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник. К.:Знання, 2005. 486 с. 6. Нагаєв В. Методика викладання у вищій школі: навчальний посібник. К.: Центр учбової літератури, 2007. 232 с. 7. Ортинський В. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник. К.: Центр учбової літератури, 2009. 472 с. 8. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник / [Курлянд З.Н., Хмелюк Р.І., Семенова А.В. та ін.]; за ред. З.Н. Курлянд. 2-ге вид., перероб. і доп. К.: Знання, 2005. 399 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитквання - реферат
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, усна рецензія і презентація) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів - 100 балів (із них, семестрове оцінювання - максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) - максимум 40 балів). Критеріями оцінювання є: • повнота розкриття питання; • логіка викладення; • використання основної і додаткової літератури; • аналітичні міркування, вміння робити висновки.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни