Природа і суспільство первісної Європи

Освітня програма: Археологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Природа і суспільство первісної Європи
Код дисципліни
ОК.6
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати палеокліматичну періодизацію Європи плейстоцену – початку голоцену. Знати сучасні методологічні підходи і основні принципи археологічних й палеоекологічних досліджень. Знати основні стоянки найдавніших гомінід та первісних людей на теренах Європи, типи кам’яних індустрій. Знати основні етапи формування людини сучасного антропологічного типу та основні концепції заселення Європи. Знати хронологію поширення давніх культур з відтворювальною економікою в Європі, опорні пам’ятки. Вміти орієнтуватись у англомовній літературі із актуальних проблем археології та палеокліматології. Вміти систематизувати, класифікувати, аналізувати та використовувати палеоботанічні, археозоологічні та палеогеографічні джерела. Довести важливість застосування екологічних підходів при дослідженні археологічних явищ.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування навчальної дисципліни: 1. Знати: спеціальну археологічну термінологію, категоріально-понятійний апарат, основи археологічного й палеоекологічного дослідження та роботи з джерелами. 2. Вміти: реалізовувати на практиці навички наукового дослідження. 3. Володіти навичками: організації наукового дослідження, критики джерел, порівняльного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1 - 5, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 6 - 10.
Рекомендована та необхідна література
1. Гладких, М.І. 1991. Історична інтерпретація пізнього палеоліту (за матеріалами території України). К. : НМК ВО. 2. Залізняк, Л.Л. 1998. Передісторія України X–V тис. до н.е. К.: Бібліотека українця, 307 с. 3. Нужний, Д.Ю. 2015. Верхній палеоліт західної і північної України (техніко-типологічна варіабельність та періодизація). К.: Вид. Філюк О., 478 с. 4. Станко, В.Н., Березанська, С.С., Гладилін, В.М., Гладких, М.І. (ред.). 1997. Давня історія України: В 3 т. / НАН України. Ін-т археології. Т.1: Первісне суспільство. К.: Наукова думка, 558 с. 5. Шидловський, П.С. 2017. Природа і суспільство в ранньому голоцені Східної Європи: навч. посіб. – К.: ВПЦ «Київський університет», 114 с. https://www.researchgate.net/publication/330998995_
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекції - семінарські заняття - самостійна робота - практична робота - усне опитування - реферати
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання студентів: - семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.5. — 5 балів/ 3 бали*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.4., 2.1.— 5 балів/ 3 бали. 3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.2. - 14 балів/ 9 балів. 4. Індивідуальне завдання 2: РН 1.3. - 11 балів/ 6 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1., 1.5. - 21 бал/ 9 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 1.4., 2.1. - 24 бали/ 12 балів. 7. Підсумкова контрольна робота Р.Н. 2.2., 4.1. - 20 балів / 12 балів * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: залік. Критеріями оцінювання відповіді студента є: повнота розкриття питання; логіка викладення; використання основної і додаткової літератури; аналітичні міркування, вміння робити висновки.
Мова викладання
Англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни