Історія Голокосту / History of the Holocaust
Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історія Голокосту / History of the Holocaust
Код дисципліни
ОК. 14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати основні терміни курсу, їх визначення та зміст. Знати роботи провідних істориків, які визначали характер та особливості того чи іншого періоду вивчення історії Голокосту. Вміти працювати з документальними, наративними, усно-історичними джерелами. Вміти аналізувати історичні явища, встановлювати і пояснювати
причинно-наслідкові зв’язки взаємин народів Європи до та під час Другої світової війни, реакції неєврейського населення регіону на події Голокосту.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основний фактичний матеріал з даної дисципліни, базові джерела та
літературу.
2.Вміти робити обґрунтовані та логічні висновки.
3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу,
встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Голокост – це інституційно організоване державою, систематичне знищення, вбивство близько 6 мільйонів євреїв під час Другої світової війни (1939–1945 рр.). Масштабність злочину та повна відсутність його раціональних передумов входять у дисонанс із нашими нормами світосприйняття, видаються чимось неможливим для здійснення, неосяжною для розуму трагедією. Дисципліна пропонує аналітичний розгляд ставлення різних суспільств (або їхніх прошарків) до євреїв, серед яких вони жили тисячоліттями, а також незаангажованого (наскільки це можливо) погляду на наші сучасні стосунки. Щоб зрозуміти глибинні причини Голокосту, важливо знати прецеденти та мотиви виникнення антиєврейських настроїв, проглянути зміну їхніх форм протягом історії, виокремити наслідки.
Рекомендована та необхідна література
1. Berenbaum, Michael, ed. The Holocaust and history: the known, the unknown, the disputed,
and the reexamined. Bloomington, Ind: Indiana University Press, 1998
2. Bergen, Doris L. War and Genocide: A concise history of the Holocaust. Lanham, Md.:
Rowman and Littlefield, 2003
3. Cesarani, David. Final Solution. London: Macmillan, 2016
4. Gerlach, Christian. The extermination of the European Jews. Cambridge, U.K.: Cambridge
University Press, 2016.
5. Hayes, Peter. Why? New York: W. W. Norton & Company, 2017
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1 (тест): РН 1.1, 1.4 – 10 балів/ 6 балів.*
Контрольна робота 2 (тест): РН 2.1 – 10 балів/ 6 бали.
2. Самостійна робота (реферат): РН 1.3 – 5 балів/ 3 бали.
Самостійна робота (есе): РН 2.2, 4.1 – 5 балів/ 3 бали.
3. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 1.1, 1.4, 2.1 – 15 балів / 9 балів.
Робота під час семінарських занять 2 ЗМ: РН 1.5, 2.2, 2.3 – 15 балів / 9 балів.
* максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
- підсумкове оцінювання:
- форма оцінювання – іспит (РН 2.4, 3.1);
- максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів;
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни