Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати методологію і методи дослідження педагогічних явищ і фактів. Знати предмет і завдання педагогіки вищої школи, а також систему вищої освіти в Україні. Знати дидактику вищої школи, процес навчання. порядок визначення змісту вищої освіти. Вміти володіти навичками пошуку, відбору, обробки систематизації інформації для проведення різного типу занять, виховних заходів.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсів «Педагогіка», «Психологія»; 2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; 3) розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна розкриває механізми організації впливу на особистість в процесі її освіти і навчання, в результаті чого відбувається формування у неї педагогічного мислення, умінь аналізу педагогічної дійсності, свідоме оволодіння професійно-педагогічними вміннями та навичками. Висвітлюються аспекти педагогічної діяльності у закладах вищої освіти як єдність мети, мотивів, дій, результату, як організованої системи діяльності: практичної діяльності викладача з навчання і виховання людини; методичної діяльності фахівця з викладання матеріалів педагогічної науки педагогічним працівникам різних установ; управлінської діяльності керівників освітньої системи; науково-педагогічної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія: Підручник для студ., асп. та мол. викл. вузів. – К.: Либідь, 1998. – 558 с. 2. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Метод. посібник для студентів магістратури. – Житомир, 2003. – 232 с. 3. Галузинський В. М., Євтух М. Б. Основи педагогіки та психології вищої школи в Україні: Навч. посіб. для викл. та асп. вузів. – К.: ІНТЕЛ, 1995. – 168 с. 4. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція,семінар, самостйна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.1-1.4. – 6 балів / 4 бали*. Контрольна робота 2 (тест): РН 1.5-1.7 – 6 балів / 4 бали. 2. Самостійна робота 1: РН 3.1-3.2 – 8 балів / 5 балів. Самостійна робота 2: РН 3.3-3.4 – 8 балів / 5 балів. 3. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 2.1-2.3 – 16 балів / 9 балів. Робота під час семінарських занять 2 ЗМ: РН 2.4-2.6 – 16 балів / 9 балів. * Максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: - форма оцінювання – іспит; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів;
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни