Психологія вищої школи
Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати Методологічні засади та головні теоретичні положення психології вищої школи як науки. Знати психологічні особливості студентського віку. Знати психологічні особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО. Знати освітні технології, типи організації навчання. Вміти творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. знати: базові категорії загальної, соціальної психології, психології розвитку, педагогічної психології, педагогіки, онтогенетичні закономірності становлення психічних властивостей, станів і процесів, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільностей.
2. вміти: характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем психології вищої школи; аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО.
3. володіти: застосовувати до кожної із груп суб’єктів навчальної діяльності відповідні
положення теорій, що направлені на продуктивізацію взаємодії.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку магістрантів у галузі психології вищої школи, яка слугуватиме основою для їх подальшої викладацької діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми розвитку, навчання та виховання студентів, питання особистості та науково-педагогічної діяльності викладача, а також передбачає практичне оволодіння магістрантами вміннями та навичками навчально- виховної роботи у ЗВО. Особлива увага приділяється формуванню професійного самовизначенню і набуття студентами професійно-педагогічної ідентичності.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. Київ, 2005. 400 с.
2. Ортинській В.Л. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник. Київ: ЦНЛ 2019. 472 с.
3. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для
магістрантів і аспірантів. Київ, 2006. 320 с.
4. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навчальний посібник.
Київ, 2008. 336 с.
5. Рябчич Я., Невідома Я. Психологія вищої школи. Методологічні рекомендації до вивчення
навчальної дисципліни: Навчально-методична розробка. Київ: «ЦП «КОМПРИНТ», 2020.
35 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, творче завдання, залік.
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді модуль 1 (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях,
доповнення): РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН1.4; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН 4.1 – 16/9 балів*
2. Усні відповіді модуль 2 (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях,
доповнення): РН 1.3; РН1.5; РН1.6; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН 4.1; РН 4.2 – 12/7 балів
3. Творча самостійна робота: РН1.2; РН 1.3; РН1.5; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН4.1; РН4.2
– 20/10 балів
4. Модульна контрольна робота 1: РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН2.1, РН3.1; РН4.1 – 26/17 балів
5. Модульна контрольна робота 2: РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН1.5; РН2.1; РН2.2; РН3.1;
РН4.1; – 26/17 балів
* Максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Рекомендований мінімум для допуску до заліку 40 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни