Українська та зарубіжна етнологія у вітчизняному науковому дискурсі

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Українська та зарубіжна етнологія у вітчизняному науковому дискурсі
Код дисципліни
ВК 4.11
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати джерельну базу, історіографію навчального курсу. 1.2 Знати основні етапи становлення та розвитку української та зарубіжної етнології у вітчизняному науковому дискурсі. 1.3 Знати основні складові власне професійної зони професійного дискурсу. 1.4 Знати найважливіші теоретико-методологічні засади, категоріально-понятійний апарат, різноманітну гаму думок та поглядів, що існують у вітчизняних дослідженнях історії розвитку української та зарубіжної етнології. 2.1 Вміти робити опис конкретного типу дискурсу в термінах компонентів. 2.2 Вміти готувати історіографічні огляди з історії проблем предметного поля вітчизняної та зарубіжної етнологічної науки. 2.3 Вміти вирішувати завдання наукового дискурсу, доводити певні положення, гіпотези. 2.4 Вміти аргументувати, здійснювати точний і системний виклад наукових проблем із вітчизняної та зарубіжної етнології. 2.5 Вміти проаналізувати внесок вітчизняних дослідників у вивчення української та зарубіжної етнології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: теоретико-методологічні засади, категоріально-понятійний апарат, різноманітну гаму думок та поглядів, що існують у вітчизняних дослідженнях історії розвитку української та зарубіжної етнології. 2. Вміти практично застосовувати отримані знання, концепти професійного дискурсу: антропоцентризм, професійне самовизначення, мультидисциплінарність, діалогічність, селективність, динамізм тощо; готувати історіографічні огляди з історії розробки різних проблем із предметного поля етнологічної науки. 3. Володіти: прийомами й методами забезпечення реалізації знань із української та зарубіжної етнології у вітчизняному науковому дискурсі, навиками доведення певних положень, гіпотез, аргументування, точного та системного викладу наукових проблем з метою описати, визначити й пояснити специфіку навчальної дисципліни передати суму знань, ґрунтовно викласти результати досліджень.
Зміст навчальної дисципліни
На основі використання новітніх здобутків української та світової етнологічної науки з’ясовуються етапи становлення і розвитку вітчизняної етнологічної думки: основні поняття, принципи, закономірності, наукові школи, методологічні та методичні принципи, представники, дискусійні моменти, термінологічний інструментарій; розглядаються зв’язки між сучасними підходами до вирішення найактуальніших проблем української та зарубіжної етнології у вітчизняному науковому дискурсі й ключовими методичними системами минулого; взаємозв’язки між основними компонентами процесу навчання та структурною складовою фахової зони професійного дискурсу, де вагомою складовою наукового дискурсу є креативність, істинність і професійна значущість.
Рекомендована та необхідна література
1. Борисенко В. Нариси з історії української етнології 1920–1930 х років. Київ: Унісерв, 2002. 92 с. 2. Борисенко В. К. Українська етнологія: Навч. посібник. Київ: Либідь, 2007. 398 с. 3. Вовк Ф. Студії з української етнографії та антропології. Київ: Мистецтво, 1995. 335 с. 4. Горленко В., Кирчів Р. Історія української етнографії (ХІІ – середина ХІХ ст.). Київ: ПоліграфКонсалтинг, 2005. 400 с. 5. Горленко В. Ф. Становление украинской этнографии конца ХVІІІ – первой половины ХІХ ст. Киев: Наукова думка, 1988. 213 с. 6. Капелюшний В. П., Казакевич Г. М., Чернищук Н. В. Українська етнологія у європейському контексті (друга половина ХІХ ст. – 20-ті рр. ХХ ст.). Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2013. 208 с. 7. Кирчів Р. Ф. Етнографічно-фольклористична діяльність «Руської трійці». Львів: ІН НАН України, 2011. 423 с. 8. Колесса Ф. Історія української етнографії. Київ, 2005. 368 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, індивідуальне завдання (реферат) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума – 100 балів (з них, семестрове оцінювання – максимум 80 балів, підсумкове оцінювання (залік) - максимум 20 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1: РН 1.1, 1.3 – 12 балів/7 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2: РН 1.2, 1.4 – 12 балів/7 балів. 3. індивідуільне завдання ЗМ 1: РН 2.6 – 10 балів/6 балів. 4. індивідуільне завдання ЗМ2: РН 2.6 – 10 баіви/6 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 18 балів/11 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.3-2.4– 18 балів/11балів. 7. Підсумкова контрольна робота РН 2.2.,4.1 – 20 балів/12 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання:– залік.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни