Новітня історія країн Азії та Африки

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Новітня історія країн Азії та Африки
Код дисципліни
ОК 21
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати термінологічно-понятійний апарат новітньої історії країн Азії та Африки. 1.2 Знати основні перехідні періоди в історії країн Азії та Африки другої половини ХХ ст. 1.3 Знати суть конкретних історичних умов розвитку державно-політичних систем ключових країн Азії та Африки в новітній період. 1.4 Знати головних дійових осіб й важливі події з новітньої історії країн Азії та Африки 2.1 Вміти охарактеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) країн соціалістичної орієнтації та країн, які розвивали партнерство із Заходом. 2.2 Вміти визначити й оцінити наслідки окремих подій в новітній історії країн Азії та Африки. 2.3 Вміти визначити вплив азійського досвіду реформ на світову історію. 2.4 Вміти визначити вплив провідних країн Азії та Африки на новітній світовий історичний дискурс. 2.5 Вміти провести порівняльний аналіз явищ та подій з історії азійських та африканських країн в другій половині ХХ ст.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події й головних дійових осіб новітнього періоду історії країн Азії та Африки. 2. Вміти визначити характерні риси, властиві політичній, ідеологічній, економічній та іншим сферам ключових азійських та африканських країн. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення зі спектром теорій та парадигм, які стосуються загальних закономірностей історичного розвитку країн Азії та Африки в другій половині ХХ ст. Розкриття специфічних умов формування суспільно-політичних систем новітнього типу. Визначення причин та стимулів як зовнішньополітичної так і внутрішньополітичної орієнтацій за умов «холодної війни». З’ясування системних проблем, закладених під час формування новітніх форм національної державності. Висвітлення основних підсумків реалізації різних моделей розвитку. Знання особливостей формування сучасних політичних, соціальних, економічних та інших систем країн Азії та Африки як результат відповідної історичної еволюції.
Рекомендована та необхідна література
1. Brzezinski Z. From Hope to Audacity. Appraising Obama’s Foreign Policy. Foreign Affairs. 2010. January/February. URL: https://www.foreignaffairs. com/articles/65720/zbigniew-brzezinski/from-hope-to-audacity 2. Brzezinski Z. How the Cold War Was Played. Foreign Affairs. – October 1972. – Vol. 51. – № 1. – P. 181–209. 3. Brzezinski Z. The Choice: Global Domination or Global Leadership. – New York : Basic Books, 2004. – 242 p. 4. Brzezinski Z., Mearshimer J. Clash of the Titans. URL: https://foreignpolicy.com/2009/10/22/clash-of-the-titans 5. Howard Douglas A. A History of the Ottoman Empire. Cambridge, 2017. 6. Huntington S. The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order. – New York : Touchstone, 1996. – 367 p. 7. Jansen, Marius B. The Making of Modern Japan. Cambridge: Harvard University Press, 2000. 8. Kissinger H. Diplomacy. – New York : A Touchstone Book, 1995. – 912 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.1, 1.3. – 11 балів/6 балів. Контрольна робота 2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 11 балів/6 балів. 2. Реферат 1: РН 2.5 – 4 бали/3 бали. Реферат 2: РН 2.6 – 4 бали/3 бали. 3. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 2.1-2.2 – 16 балів/10 балів. Робота під час семінарських занять 2 ЗМ: РН 2.3-2.4– 14 балів/8 балів. Оцінюються такі результати навчання студента як вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в динаміці ключових історичних подій, вміння з’ясувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили в окремих поворотних моментах історичного розвитку країн Азії та Африки зазначеного періоду.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни