Нова та новітня історія країн Латинської Америки
Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Нова та новітня історія країн Латинської Америки
Код дисципліни
ОК 29
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати особливості міжнародно-політичної ситуації в регіоні наприкінці ХV – на початку ХХІ ст.
1.2 Знати основні події і процеси в ключових країнах Латинської Америки наприкінці ХV – на початку ХХІ ст., основні тенденції їхнього розвитку та чинники, що на них впливали
2.1 Вміти чітко, логічно, структуровано і аргументовано викладати свою думку щодо особливостей міжнародно-політичної ситуації в регіоні наприкінці ХV – на початку ХХІ ст.
3.1 Вміти характеризувати і оцінювати основні події і процеси в ключових країнах Латинської Америки наприкінці ХV – на початку ХХІ ст. на основі аналізу історичних джерел і наукової літератури
3.2 Вміти чітко, логічно, структуровано і аргументовано викладати свою думку письмово
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні процеси і події з історії країн Латинської Америки у попередній історичний період (Доколумбова Америка).
Вміти самостійно визначати особливості розвитку країн Латинської Америки у різних сферах (політичній, соціальній, економічній, культурній).
Володіти навичками критики джерел, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Пропонований курс лекцій «Нова та новітня історія країн Латинської Америки» знайомить студентів із основними подіями і процесами в ключових державах регіону наприкінці XV– на початку ХХІ ст., головними тенденціями міжнародно-політичного життя в регіоні. Значну увагу приділено, зокрема, аналізові форм і методів колоніального проникнення європейців (іспанців, португальців, англійців, французів, голландців) у Латино-Карибську Америку; Війні за незалежність; становленню незалежних держав та пошуку ними ефективних моделей суспільно-політичного розвитку; проявам лівого радикалізму та ролі армії у політичному житті країн регіону; особливостям формування латиноамериканських націй, етапам розвитку капіталізму та проблемам і перспективам міжамериканського співробітництва.
Рекомендована та необхідна література
1. Країнознавство : [підручн.] / [за ред. М. С. Дорошка]. – 2-ге вид. переробл. і доповн. – К. : Знання, 2012.
2. Міжнародні організації: навч. посібник / [за ред. О .С. Кучик]. - К. : Знання, 2005. - С. 449 - 462.
3. Таран М. А., Шевченко Н. І. Бразилія // Світова історія ХХ – ХХІ століть : Енцикл. словник /за ред. І. Підкови, Р. Шуста ; 2-ге вид., доп. – Львів: ТзОВ «Простір», 2019. – С. 150-158.
4. Таран М. А., Шевченко Н. І. Мексика // Світова історія ХХ – ХХІ століть : Енцикл. словник /за ред. І. Підкови, Р. Шуста ; 2-ге вид., доп. – Львів: ТзОВ «Простір», 2019. – С. 677 -688.
5. Таран М. А., Шевченко Н. І. Чилі // Світова історія ХХ – ХХІ століть : Енцикл. словник /за ред. І. Підкови, Р. Шуста ; 2-ге вид., доп. – Львів: ТзОВ «Простір», 2019. – С. 1213-1219.
6. Таран М. А., Шевченко Н. І.Аргентина // Світова історія ХХ – ХХІ століть : Енцикл. словник /за ред. І. Підкови, Р. Шуста ; 2-ге вид., доп. – Львів: ТзОВ «Простір», 2019. – С. 64-70.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, семінарське заняття.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання:
1. Модульна контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1 – 6 балів/4 балів*.
2. Модульна контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2 –4 бали/3 балів
3. Самостійна робота з тем ЗМ 1: РН 3.2 – 10 балів/6 балів.
4. Самостійна робота з тем ЗМ2: РН 3.2 – 10 балів/6 балів.
5. Оцінювання роботи під час семінарських занятьЗМ1: РН 2.1, 3.1 –14 балів/8 балів.
6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.1-3.1– 16 балів/10 балів.
Підсумкове оцінювання:
Форма оцінювання – екзамен.
Оцінюються такі результати навчання студента як знання історичних фактів, розуміння процесів і тенденцій розвитку країн Латинської Америки наприкінці ХV – на початку ХХІ ст.; вміння з’ясувати причини і простежити хід подій і процесів, визначити їхні головні рушійні сили, встановити причинно-наслідкові зв'язки між конкретними процесами і подіями, оцінити місце і роль країн регіону у сучасних світових процесах.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни