Історія міжнародних відносин у міжвоєнний період (1918-1939 рр.)
Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історія міжнародних відносин у міжвоєнний період (1918-1939 рр.)
Код дисципліни
ВК 1.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати зміст найважливіших категорій та визначень з історії міжнародних відносин 1918 – 1939 рр.
1.2 Знати особливості становлення та етапи еволюції Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних відносин, її основні характеристики
1.3 Знати зовнішньополітичну стратегію великих держав та баланс сил, як основу системи міжнародних відносин міжвоєнного періоду
2.1 Вміти характеризувати основні міжнародні проблеми 1918 – 1939 рр. та шляхи і особливості їх вирішення
2.2 Вміти аналізувати зміст та обставини укладання основних міждержавних угод періоду (1918 – 1939 рр.)
2.3 Вміти визначати сутність та особливості міжнародних відносин міжвоєнного періоду
2.4 Вміти робити порівняльний аналіз явищ і подій міждержавних відносин 1918 – 1939 рр.
2.5 Вміти робити презентації з історії міжнародних відносин, проводити зв’язок із сучасністю
3.1 Вміти аргументовано викладати та обговорювати свою думку усно і письмово, з використанням конкретних фактів
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати найважливіші факти, події та процеси історичного минулого людства, включаючи головні етапи розвитку міжнародних відносин.
2. Вміти встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, визначати взаємозв’язки, що формують взаємозалежності між різними історичними подіями і процесами.
3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження, аналізу історичних джерел, розуміти базові поняття теорії міжнародних відносин, робити порівняльний аналіз.
Зміст навчальної дисципліни
Розглядаються основні поняття та класифікація систем міжнародних відносин. Характеризуються етапи та особливості становлення Версальсько-Вашингтонської системи. Розглядаються особливості еволюції Версальсько-Вашингтонської системи; аналізується поведінка основних країн-гравців на міжнародній арені та висвітлюються ключові події міжнародного життя у міжвоєнний період. Розкрито значення економічних та соціальних причин розпаду Версальсько-Вашингтонської системи; визначаються головні причини, що привели до Другої світової війни; цілі, завдання та дипломатичні стратегії її учасників.
Рекомендована та необхідна література
1. Кучменко Е.М. Історія міжнародних відносин першої половини XX ст. Історико-політ. есе: у 2 ч. / Кучменко Е.М., Кучменко Б.А. — К.: ІПК ДСЗУ, 2007. – Ч. 1. — 369 с.; Ч. 2. — 386 с.
2. Павленко В.М. Історія міжнародних відносин (1918 – 1939 рр.): навчальний посібник / Валерій Павленко. – К.: Алвія, 2008. – 216 с.
3. Kissinger H. Diplomacy. – New York : A Touchstone Book, 1995. – 912 p.
4. Huntington S. The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order. – New York : Touchstone, 1996. – 367 p.
5. Spykman N. The Geography of the Peace. – New York : Harcourt, Brace and Company, 1944. 66 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється під час семестрового оцінювання (контрольна робота, бліц-опитування, реферати) та підсумкового оцінювання (екзамен).
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів).
Семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ1: РН 1.2 / ЗМ2: РН 1.4 — 6 балів / 4 бали*.
2. Бліц-опитування з тем ЗМ1 (2 опитування): РН 1.1 / ЗМ2 (2 опитування): РН 1.1 – 5 балів / 2 бали.
3. Реферат (ЗМ1): РН1.3 / Реферат (ЗМ2): РН1.5 – 6 балів / 4 бали.
4. Оцінювання роботи під час семінарських занять – 26 балів / 15 балів
* максимальний бал/ пороговий бал.
Підсумкове оцінювання: екзамен.
Оцінюються такі результати навчання студента:
вміння встановити причинно-наслідковий зв’язок в окремих подіях історії міжнародних відносин, вміння з’ясувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних відносин.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни