Модернізм в образотворчому мистецтві США в першій половині ХХ ст.
Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Модернізм в образотворчому мистецтві США в першій половині ХХ ст.
Код дисципліни
ВК 2.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати Основні теоретичні підходи до західного образотворчого мистецтва в контексті теорії модернізму.
1.2 Знати життєписи чільних представників охоплюваних програмою мистецьких течій, яким присвячені окремі лекції чи лекційні блоки.
1.3 Знати витоки, мистецько-стилістичні, естетичні та суспільно-рефлективні особливості мистецьких течій, охоплюваних програмою дисципліни.
1.4 Знати стилістичні особливості, соціально-економічний і соціокультурний контекст функціонування, новаторських дизайнерських стилів епохи модерну.
2.1 Вміти самостійно теоретично аналізувати охоплювані програмою мистецькі течії та творчість їх представників.
2.2 Вміти атрибутувати твори мистецтва (в натурі та ілюстративній репрезентації).
2.3 Вміти реалізовувати здобуті знання і вміння в усному і письмовому актах комунікації, літературною українською мовою.
2.4 Виявляти самостійність мислення та логічну аргументованість у своїх судженнях і висновках.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
А) Знати:
- основні здобутки культурно-мистецького розвитку країн Заходу в Античності, Середньовіччі та Новому часі;
- типологічні риси західної культури у вищеозначені історичні епохи;
- мистецько-стильову періодизацію вищеозначених історичних епох.
Б) Вміти:
- встановлювати зв’язки між культурним розвитком і соціально-політичними та соціально-економічними явищами й процесами;
- здійснювати узагальнення історичного матеріалу.
В) Володіти навичками:
- аналізу історичних джерел;
- аналізу зразків образотворчого мистецтва.
Зміст навчальної дисципліни
В сучасній університетській історичній освіті існує потреба у максимальній диверсифікації знань студента про минуле людства. Зважаючи на домінування в навчальних планах студентів-істориків дисциплін вільного вибору, присвячених суспільно-політичним і соціо-економічним аспектам історії західних суспільств, розробник і викладач цієї дисципліни прагнув розширити горизонт студентських знань у ту ділянку історичної дійсності, яка дозволяє повніше збагнути минуле і сьогодення сучасних США, краще зрозуміти перебіг й альтернативи історії української культури. Значною мірою будова дисципліни покликана допомогти кращому розумінню постмодерного, сучасного культурно-мистецького життя, його зв’язку з суспільними процесами та такими комплексними явищами як ринок й міжнародний обіг творів мистецтва.
Рекомендована та необхідна література
1. Anfam D. Abstract Expressionism.- L.: Royal Academy of Arts, 2019. – 317 p.
2. Art of the 20th Century. – L.: Taschen, 2000. – 840 p.
3. Cox N. Cubism. – L.: Phaidon, 2000. – 447 p.
4. Crow Th.The Rise of the Sixties - N.Y.: Yale University Press, 1996.- 200 p.
5. Duncan A. Art Deco Complete: The Definitive Guide to the Decorative Arts of the 1920s and 1930s. – N.Y.: Harry N. Abrams, 2009. – 544 p.
6. Hughes R. American Visions. The Epic History of Art in America. – N.Y.: Alfred Knopf, 1997. – IX, 635 p.
7. Ketner J. Andy Warhol: Phaidon Focus. – N.Y.: Paidon Press, 2013, 144 p.
8. Robinson R. Georgia O’Keeffe: A Life. – N.Y.: Brandeis University Press, 2020. – 679 p.
9. Surrealism. Ed. By M.A. Caws. – N.Y.: Phaidon, 2004. – 207 p.
10.Tomkins C. Duchamp. A Biography. – N.Y.: Museum of Modern Art, 2014. – XI, 539 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання (максимальний бал / пороговий бал для позитивної оцінки з відповідної форми контролю):
1. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ 1: РН 1.1 / ЗМ 2: РН 1.2. – 10 балів / 6 балів
2. Модульна контрольна робота з тем ЗМ 1: РН 1.3 / тем ЗМ 2: РН 1.4. – 10 балів / 6 балів
3. Реферат з тем ЗМ1: РН 2.1-2.2 / з тем ЗМ2: РН 2.1-2.2 – 10 балів / 6 балів.
Підсумкове оцінювання: іспит.
Максимальна кількість балів, які може отримати студент під час іспиту – 40 балів.
Оцінюються такі результати навчання студента:
● Знання основних фактів, життєписів визначальній постатей і розуміння суспільного контексту інноваційного розвитку образотворчого мистецтва США в добу модернізму.
● Вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між мистецькими явищами та суспільними процесами.
● Вміння логічно і аргументовано викласти свою думку щодо проблематики дисципліни.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни