Етно-демографічні процеси в середньовічній Європі
Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Етно-демографічні процеси в середньовічній Європі
Код дисципліни
ВК 3.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати стан джерельної бази та історіографію з етно-емографічної історії Європи доби середньовіччя.
1.2 Знати особливості та основні етапи етнічної історії країн Західної Європи в середні віки.
1.3 Знати загальні закономірності та типологічні особливості макро- і мікро- демографічних процесів у середні віки.
2.1 Вміти визначати сутність та особливості етнічних процесів у середньовічній Європі.
2.2 Вміти робити порівняльних аналіз макро- і мікро- демографічних процесів у Європі у середні віки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів історії стародавнього Греції та Риму, а також історії середній віків.
2. Знання теоретичних основ медієвістики.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна ознайомлює студентів з провідними національними школами, напрямами досліджень та здобутками світової медієвістики у вивченні етнічної історії та демографічних процесів країн Західної Європи доби середньовіччя, основними типами джерел з етно-демографічної історії середньовічного Заходу; дає можливість сформувати у студентів цілісне уявлення про процес становлення та розвитку у середні віки основних західноєвропейських народностей (французької, англійської, німецької та інших); забезпечує розуміння студентами специфіки макро- і мікро-демографічних процесів у країнах Західної Європи у середньовічну епоху.
Рекомендована та необхідна література
1. Ададуров В. Історія Франції. Королівська влада та створення націй до кінця XVIII ст. - Л., 2002.
2. Аратюнов С.А. Народы и культуры: развитие и взаимодействие. - М., 1989.
3. Брис К. Истрия Италии (пер.с фр.) - СПб., 2008.
4. Гумилев Л.Н. География этноса в истрический период. - Л. 1990.
5. Рапп Ф. Священная Римская империя германской нации [пер. с фр.] – СПб., 2009.
6. Тарле Е.В. История Италии в средние века. – М., 2003.
7. Шервуд Е.А. От англосаксов к англичанам. К проблеме формирования английского народа. – М., 1988.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінарів (усні опитування); бали, отримані під час модульного контролю), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (заліку).
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання максимум 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 20 балів.
Семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ1: РН 1.2. 10 балів/ 6 балів* / з тем ЗМ2: РН. 1.3. 10 балів/ 6 балів.
2. Бліц-опитування з тем ЗМ1 (опитування): РН 1.1., 1.2 - 10 балів/ 6 балів / ЗМ2 (опитування): РН 1.3. - 10 балів/ 6 балів.
3. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.2 - 20 балів/ 12 балів / (ЗМ 2): РН 1.3. - 20 балів/ 12 балів.
4. Підсумкова контрольна робота (залік): Р.Н. 2.1., 2.2. - 20 балів / 12 балів
* максимальний бал/ пороговий бал.
Підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни