Формування американської нації

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Формування американської нації
Код дисципліни
ОК 38
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати термінологічно-понятійний апарат історії відносин західноєвропейстих держав 1.2 Знати основні концептуальні підходи формування американської нації 2.1 Вміти визначити основні риси, які характеризують національні особливості американців 2.2 Вміти визначати й оцінювати наслідки трансформаційних перетворень на американському континенті в колоніальний період 2.3 Вміти визначати виклики для американської нації в період Громадянської війни 2.4 Вміти визначати вплив міграційної політики на формування американської нації 2.5 Вміти провести порівняльний аналіз американізації імігрантів та інструментів їх асиміляції 2.6 Вміти з’ясовувати стратегію й тактику федерального уряду США в адаптуванні міграційного законодавства 2.7 Вміти прогнозувати наслідки політичних рішень в питання імігрантів 2.8 Вміти з’ясовувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили в формуванні американської нації
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати: 1.1.сучасні методи історичного пізнання, історичний термінологічно-понятійний апарат; 1.2.розуміти основні тенденції трансформаційних процесів в Північній Америці; 1.3.фактори та чинники, які впливають на створення національної приналежності у американців; 1.4.основні етапи формування американської нації. 2.Вміти: 2.1.обґрунтовувати культурно-історичну основу еволюційних процесів в суспільно-політичному житті американців; 2.2.аналізувати рівень розвитку концептуальних основ, які стимулювали національну єдність; 2.3.прогнозувати розвиток та динаміку змін традиційного портрета американця. 3.Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Представлена еволюція формування національної приналежності в американському суспільстві. Розглянуто шляхи досягнення американізації іммігрантів в США. Проаналізовано укріплення позицій нових законодавчих ініціатив в міграційному питанні. Розгляд системи концептуальних поглядів на формування політичної культури США. Аналіз ключових засад внутрішньополітичних ініціатив федерального уряду США у формування унікального національного іміджу. Вплив релігії на формування американської нації. Пріоритет розвитку політичної культури в Сполучених Штатах Америки як зразка світового значення. Аналіз зміни міграційного законодавства Сполучених Штатів Америки в ХХ столітті.
Рекомендована та необхідна література
1. Бурейко Н.М. Імміграційний фактор етнорасової рекомпозиції сучасної американської нації // Науковий вісник Дипломатичної академії України / Дипломатична академія України. – Київ, 2012. – Вип. 19 : Зовнішня політика і дипломатія: досвід, моделі, традиції. (До 95-річниці дипломатичної служби України). – С. 133-138. 2. Вебер М. Протестантська етика та дух капіталізму / Макс Вебер / Пер. з нім. О. Погорілого. – К. : Основи, 1994. – 261 с. 3. Religion and American Politics: From the Colonial Period tothe Present / by Mark A. Noll (Editor), Luke E. Harlow (Editor). Oxford University Press, 2007. – 522 p. 4. Гібернау М. Ідентичність націй / М. Гібернау. – К. : Темпра, 2012. – С. 165. 5. Гончар Б.М. Нова історія країн Європи та США (1870-1918) : підручник для студ. вищ. навч. закл. / Б.М.Гончар, Н.Д. Городня ; КНУТШ. – Київ : Київський університет, 2008. – 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 – 10 балів/6 балів* / ЗМ2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 10 балів/6 балів. 2. Реферат з тем ЗМ 1: РН 2.5 – 5 бали/3 бали / ЗМ2: РН 2.6 – 5 бали/3 бали. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 15 балів/9 балів / ЗМ2: РН 2.3-2.4– 15 балів/9 балів. * максимальний бал/ пороговий бал. Підсумкове оцінювання: залік. Оцінюються такі результати навчання студента: вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в колоніальний період для формування американської нації, вміння з’ясувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили, які стимулювали розвиток націєтворення.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни