Історія розвитку етнопсихології

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія розвитку етнопсихології
Код дисципліни
ВК 4.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати джерельну базу, історіографію, етапи становлення та розвитку вітчизняної та зарубіжної етнопсихології. 1.2 Знати основні засади розвитку і трансформації етнічних спільнот. 1.3 Знати: основні етнопсихологічні засади вивчення культур. 1.4 Знати: особливості національної ідентичності як головної характеристики етнічної самосвідомості. 2.1 Вміти ідентифікувати основні дефініції та базові поняття з історії етнопсихології. 2.2 Вміти: визначати основні підходи до вивчення етнопсихологічних проб-лем особистості. 2.3 Вміти: складати психологічну характеристику етнічних груп, оперувати поняттями національний характер, ментальність тощо . 2.4 Вміти: характеризувати психологічні особливості етносів. 2.5 Вміти: проаналізувати внесок вітчизняних дослідників у вивчення української етнопсихології. 2.6 Вміти: використовувати національні етнопсихологічні особливості українського народу для проведення самостійної етнографічної роботи.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: теоретико-методологічні засади, категоріально-понятійний апарат, різноманітну гаму думок та поглядів, що існують в сучасних дослідженнях історії розвитку етнічної психології. 2. Вміти практично застосовувати соціально-психологічні методи аналізу особливостей етнічної соціалізації. 3. Володіти: прийомами й методами забезпечення реалізації історичних досліджень про соціально-психологічні явища, що виникають у комунікативній, перцептивній і інтерактивній сферах взаємодії представників різних етнічних груп.
Зміст навчальної дисципліни
Розглядається історія розвитку етнопсихології від найдавніших часів до сьогодення, основні поняття, принципи, закономірності формування її як науки; з’ясовуються гносеологічна, культурологічна, комунікативна, етнополітична, виховна функції етнопсихології; її методологічні принципи та методи; ключові дефініції та базові поняття; історія вивчення етнопсихологічних проблем особистості; національний характер, ментальність та характеристика етнічних груп; етнопсихологічна характеристика населення Західної та Північної Європи, американського, азійського та інших континентів.
Рекомендована та необхідна література
1. Бичко О.В. Профілі української ідентичності. Соціально-психологічний аналіз: монографія. – К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2007. 2. Губко О.Т. Психологія українського народу. – К., 2003. 3. Данилюк І. Етнічна психологія як галузь наукового знання: історико-теоретичний вимір: Монографія. – К., 2010. 4. Дрогобицька О., Солонець І. Порівняльна етнопсихологія. – Івано-Франківськ, 2013. 5. Льовочкіна А. М. Етнопсихологія. – К., 2002. 6. Павленко В. М. Етнопсихологія : підручник. ‒ Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2019. 7. Пірен М.І. Основи етнопсихології. – К., 1996. 8. Савицька О.В., Співак Л.М. Етнопсихологія. – К., 2011. 9. Стефаненко Т.Г. Етнопсихологія. – К., 1999. 10. Янів В. Нариси до історії української етнопсихології. – Мюнхен, 1993.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, індивідуальне завдання) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 / з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 8 балів/5 балів. 2. Індивідуальне завдання ЗМ 1: РН 2.6 / ЗМ2: РН 2.6 – 8 балів/5 балів. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 / ЗМ2: РН 2.3-2.4– 12 балів/7 балів * максимальний бал/ пороговий бал. Оцінюються такі результати навчання студента: знання теоретико-методологічних засад, та різноманітя думок і поглядів, що існують у сучасних дослідженнях історії розвитку етнічної психології; прийомів та методів забезпечення реалізації історичних досліджень про соціально-психологічні явища.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни