Нова історія країн Азії та Африки

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Нова історія країн Азії та Африки
Код дисципліни
Ок 20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати основні події і процеси в ключових країнах Далекого Сходу і Південно-Східної Азії у XVII – ХІХ ст., основні тенденції їхнього розвитку та чинники, що на них впливали. 1.2 Знати основні події і процеси в ключових країнах Близького і Середнього Сходу та Африки XVII – на початку ХХ ст., основні тенденції їхнього розвитку та чинники, що на них впливали. 2.1 Вміти характеризувати і оцінювати основні події, процеси і тенденції розвитку ключових країн Далекого Сходу і Південно-Східної Азії у XVII – ХІХ ст. на основі аналізу історичних джерел і наукової літератури. 2.2 Вміти чітко, логічно, структуровано і аргументовано викладати усно свої знання і думки стосовно основних подій в ключових країнах Близького і Середнього Сходу та Африки XVII – кін.ХІХ ст. та процесів за їхньою участю, основних тенденції їхнього розвитку та чинників, що на них впливали.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні процеси і події з історії країн Азії та Африки у попередній історичний період. Вміти визначати особливості розвитку країн Азії та Африки у різних сферах (державного устрою, соціальній, економічній, культурній), порівнювати їх з розвитком країн Заходу. Володіти навичками критики джерел, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Нова історія країн Азії та Африки» знайомить студентів з основними подіями і процесами в історії ключових країн Азії та Африки в XVII – кінці ХІХ ст., провідними тенденціями їхнього розвитку і чинниками, що на них впливали, ставить їх у контекст глобальної історії цього періоду, визначає їхні роль і місце в ній. У XVII–ХІХ ст., на відміну від держав Європи, у яких під впливом розвитку капіталізму, особливо у ХІХ ст., відбувалися процеси модернізації і сформувалося індустріальне суспільство, в Азії та Африці зберігався традиційний державний і суспільний устрій. Лише під впливом колоніальної експансії європейських держав вони почали проводити часткові модернізаційні реформи, які сприяли запозиченню і адаптуванню до місцевих умов окремих європейських ідей. Вони стали рушійною силою подальших політичних і суспільних трансформацій в Азії і Африці, та формування національно-визвольних рухів. Простежуються спільні і відмінні характеристики історичного розвитку держав і народів Азії та Африки, різні шляхи, якими вони йшли до національної державності чи відновлення державного суверенітету. Вивчення дисципліни «Нова історія країн Азії та Африки» дозволяє краще зрозуміти становище, у якому перебувають держави і народи Азії та Африки сьогодні, та різноманіття сучасного світу.
Рекомендована та необхідна література
1. Бродський Р.М., Єнольський З.А. Нова історія країн Азії і Африки. Львів, 1986. 2. Головченко В.І., Рубель В.А. Нова історія Азії та Африки: колоніальний Схід. К., 2010. 3. Історія держави і права зарубіжних країн: підручник / за заг. ред. д-ра юрид. наук, проф. О. М. Бандурки ; [Бандурка О. М., Швець Д. В., Бурдін М. Ю., Головко О. М., та ін.]. Харків, 2020. (доступно онлайн: https://core.ac.uk/download/pdf/344346655.pdf) 4. Кириченко В.П. Нова історія країн Азії, Африки та Латинської Америки. К., 2002. 5. Поп Ю.І. Нова історія країн Азії і Африки (XVI – поч. ХХ ст.). К., 2012. 6. Пророченко Н.О. Туреччина: історія, культура, географія. К., 2005. 7. Рубель В. Нова історія Азії та Африки. Постсередньовічний Схід (XVIII – друга половина ХІХ ст.) : [навч. посібник]. К., 2007. 8. Філь Ю. С. Індуські вестернізовані еліти Північної Індії (1858–1921). К., 2018. 9. Jansen, Marius B. The Making of Modern Japan. Cambridge: Harvard University Press, 2000.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1 – 5 балів/3 бали* / ЗМ2 (тест): РН 1.2 – 5 балів/3 бали 2. Академічне есе з тем ЗМ 1: РН – 5 балів/3 балів / ЗМ2: РН – 5 балів/3 бали. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН – 20 балів/12 балів / ЗМ2: РН – 20 балів/12 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: письмовий іспит, у формі двох питань, які потребують розгорнутих відповідей (2 завдання по 20 балів, усього 40 балів). - оцінюються такі результати навчання студента: знання історичних фактів, розуміння процесів і тенденцій розвитку країн Азії і Африки у XVII – наприкінці ХІХ ст.; вміння з’ясувати причини і простежити хід подій і процесів, визначити їхні головні рушійні сили, встановити причинно-наслідкові зв'язки між конкретними процесами і подіями, оцінити місце і роль країн Азії і Африки у глобальній історії XVII – кінця ХІХ ст..
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни