Історія Східної Європи та Росії

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія Східної Європи та Росії
Код дисципліни
Ок 33
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати основні періоди історії Східної Європи, їх особливості, орієнтуватись у визначальних подіях та явищах регіону 1.2 Знати закономірності суспільного розвитку Східної Європи 1.3 Знати основний тематичний джерельний та історіографічний матеріал 1.4 Знати базовий понятійний апарат 2.1 Вміти аналізувати й узагальнювати історичний матеріал, оцінювати найважливіші події та явища історії Східної Європи в контексті світової історії 2.2 Вміти оцінювати еволюцію державного і суспільного устрою Росії 2.3 Вміти виділяти і характеризувати регіональні особливості історичного розвитку Східної Європи 2.4 Вміти аналізувати тенденції зовнішньої політики Росії в різні історичні періоди 2.5 Вміти оцінювати сучасні процеси розвитку східноєвропейського регіону з урахуванням історичного досвіду 2.6 Вміти виділяти й пояснювати роль політичних і громадських дійових осіб в історії східноєвропейського регіону
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події й головних дійових осіб в історії Східної Європи та Росії 2. Вміти працювати з комплексом давніх джерел; вести самостійні дослідження в межах дисципліни, структурувати історичну інформацію. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу,встановлення причинно-наслідкових зв’язків між подіями.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з базовими джерелами та історіографією історії Східної Європи, поєднання теоретичних знань про періоди європейської історії з конкретно-історичними аспектами вивчення поступу регіону. Визначення і характеристика основних етапів розвитку східноєвропейського регіону, розкриття ключових проблем суспільно-політичних і соціально-економічних процесів, ролі і місця видатних історичних осіб. Аналіз найважливіших подій та явищ історії Росії в контексті світової історії та культури.
Рекомендована та необхідна література
1. Вітенко М. Історія Росії. Від найдавніших часів до наших днів: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Івано-Франківськ, 2013. 2. Історія Центрально-Східної Європи / За ред. Л. Зашкільняка. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2001. 3. Каппелер А. Росія як поліетнічна імперія: Виникнення. Історія. Розпад. / пер. з нім. Львів: Вид-во Католицького Українського університету, 2005. 4. Кляшторний М.Д., Кітов М.Г. Історія російської політичної думки: посібник. Ніжин, 2016. 5. Мордвінцев В. Історія Росії (з найдавніших часів до кінця ХVIII ст.). Київ, 2013. 6. Полещук Т. Історія Росії ХІХ – початку ХХ ст.: Навчальний посібник. Львів, 2008. 7. Рудько С.О. Історія Центрально-Східної Європи (кін. XVIII – поч. ХІХ ст.). Острог, 2010. 8. Хижняк І. А. Нова історія міжнародних відносин у системному форматі (1648–1918): підруч. для студ. вищ. навч. закл. Київ, 2009.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів. Семестрове оцінювання: 1. КР 1: РН 1.2, 2.2 – 10 балів/6 балів* / КР 2: РН 1.4, 2.3 – 10 балів/6 бали. 2. Реферат 1: РН 2.1 – 5 балів /3 бали / 2: РН 2.5 – 5 балів / 3 бали. 3. Робота під час семінарських занять ЗМ1: РН 1.1, 1.3, 4.1 – 16 балів/ 10 балів / ЗМ2: РН 2.4, 2.6 – 14 балів /8 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Оцінюються такі результати навчання студента як вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в окремих подіях історії країн Східної Європи другої пол. XVIII – поч. ХХ ст., знання базової термінології, основних джерел й історіографії, діячів указаного періоду.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни