Історія політики країн Заходу щодо України в кінці XVIII – першій половині ХХ ст.

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія політики країн Заходу щодо України в кінці XVIII – першій половині ХХ ст.
Код дисципліни
ВК 1.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати термінологічно-понятійний апарат історії відносин країн Заходу з Україною. 1.2 Знати підходи західних політичних, державних діячів, вчених-міжнародників до «українського питання» в міжнародних відносинах напередодні Першої світової війни 1.3 Знати особливості кожного з етапів політики країн Заходу щодо України в період українських визвольних змагань, міжвоєнний період та протягом Другої світової війни 1.4 Знати українську та закордонну історіографію, що стосується відносин західних країн з Україною в кінці XVIII – першій половині ХХ ст. 2.1 Вміти характеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) відносинам країн Заходу з Україною у певний історичний період. 2.2 Вміти визначати й оцінювати наслідки окремих подій в історії відносин країн Заходу з Україною 2.3 Вміти визначати вплив відносин країн Заходу з Україною на світову історію. 2.4 Вміти застосовувати на практиці конкретні дані, отримані в результаті вивчення джерел та літератури із спеціального курсу
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знати: - підходи західних політичних, державних діячів, вчених-міжнародників до «українського питання» в міжнародних відносинах напередодні Першої світової війни; - особливості кожного з етапів політики країн Заходу щодо України в період українських визвольних змагань, міжвоєнний період та протягом Другої світової війни; - українську та закордонну історіографію, що стосується відносин західних країн з Україною в кінці XVIII – першій половині ХХ ст. 2) вміти: - визначати вплив політики держав Західної Європи та США, як на загальні тенденції розвитку міжнародних відносин, так і внутрішній розвиток України та сусідніх з нею держав; - застосовувати на практиці конкретні дані, отримані в результаті вивчення джерел та літератури із спеціального курсу; - робити наукові доповіді з проблематики курсу. 3) володіти елементарними навичками критики джерел, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом вивчення навчальної дисципліни є взаємини між країнами Заходу та Україною в кінці XVIII – першій половині ХХ ст., значення українського фактору для розвитку міжнародних відносин в Європі напередодні, під час і після Першої світової війни, а також вплив міжнародних відносин на розвиток українських визвольних змагань та українських державотворчих процесів у 1920-х – 1940-х роках. Особлива увага приділяється висвітленню сприйняття молодої української дипломатії на міжнародній арені в період її становлення, місцю та ролі українського чинника в період повоєнного врегулювання.
Рекомендована та необхідна література
1. Борщак І. Карпатська Україна в міжнародній грі. – Львів, 1938. 2. Борщак І. Як була зорганізована Мирова конференція 1919 року. // Історичний календар – альманах "Червоної калини на 1939 рік". – Львів, 1938. – С.102-114. 3. Будков Д. Вєдєнєєв Д. Система зовнішньополітичного інформування в часи Директорії УНР. // Політика і час. – 1993. – №10. – С.69-75. 4. Валь Є. Фон. Значение и роль Украины в вопросе освобождения России от большевиков. – Таллин, 1937. 5. Варгатюк С. Варшавські переговори дипломатичної місії Директорії УНР 1920 року. // Нова політика. – 1996. – №2 . – С.53-59. 6. Варгатюк С.В. Зовнішня політика Директорії УНР. Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата історичних наук. – К.1996. 7. Вєдєнєєв Д. В. Юність української дипломатії. Становлення зовнішньополітичної служби України в 1917-1923 роках / Д. В. Вєдєнєєв, Д. В. Будков. – К., 2006. – 312 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 – 6 балів/2 бали* / ЗМ 2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 6 балів/2 бали. 2. Реферат з тем ЗМ 1: РН 2.5 – 4 бали/3 бали / ЗМ2: РН 2.6 – 4 бали/3 бали. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 20 балів/10 балів / ЗМ2: РН 2.3-2.4– 20 балів/10 балів. * максимальний бал/ пороговий бал. Підсумкове оцінювання: екзамен. Оцінюються такі результати навчання студента: вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в окремих подіях політики країн Заходу щодо України, вміння з’ясувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили впливу українського чинника на міжнародні відносини.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни