Історія Канади

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія Канади
Код дисципліни
ВК 2.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати основні події і процеси на території сучасної Канади від давніх часів до періоду її активної колонізації європейцями, а також під владою Французької та Британської імперій. 1.2 Знати обставини та особливості складання єдиного державного утворення під владою Британської імперії, формування території і держави сучасної Канади. 2.1 Вміти характеризувати і оцінювати основні події, процеси і тенденції історичного розвитку Канади від давніх часів до кін. ХІХ ст. на основі аналізу історичних джерел і наукової літератури. 2.2 Вміти чітко, логічно, послідовно та аргументовано викладати усно свої знання і думки стосовно основних процесів у суспільно-політичній та соціально-економічній, культурній історії Канади з кін. ХІХ ст. і дотепер, а також чинників, що на них впливали. 2.3 Вміти чітко і аргументовано в письмовому вигляді викладати своє бачення основних проблем розвитку суспільства, економіки та культури Канади.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні події всесвітньої історії, Америки, Британської та Французької імперій. Вміти визначати причинно-наслідкові зв’язки. Володіти навичками критики джерел та історичного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія Канади» знайомить студентів з основними подіями, етапами і процесами в історії Канади, головними тенденціями та історичними обставинами її розвитку в контексті глобальної історії, визначає її роль і місце в регіоні та на світовій арені. Простежуються найважливіші етапи історії суспільства та державотворення в Канаді: від періоду, коли на території сучасної Канади мешкало лише автохтонне населення до перетворення Канади на двомовну федерацію внаслідок імміграції з Європи та здобуття в XX столітті незалежності від Великої Британії мирним шляхом. Увага акцентується на соціально-економічному, суспільному і національно-культурному розвитку Канади, зокрема ролі імміграції та особливим механізмам врегулювання міжетнічних відносин в мультикультурному суспільстві задля досягнення гармонійного соціально-культурного розвитку та економічного прогресу. Приділено увагу й українській діаспорі (другій за чисельністю українській етнічній спільноті поза межами України) як складовій канадського суспільства та її внеску у розвиток Канади.
Рекомендована та необхідна література
1. Браун Крейг. Ілюстрована історія Канади /Пер. з англ. Г.Сташків. Львів, 2019. 2. Данилов С.Ю. История Канады. М., 2006. 3. Тишков В.А., Кошелев Л.В. История Канады. М., 1982. 4. Мелкумов А.А. Канадский федерализм: теория и практика. М., 1998. 5. Шляфер Л. Канада. География, экономика, право. М., 1999. 6. Ажаева В.С. Канада: тенденции социально-политического развития. М., 2001. 7. Тимашова Т.Н. Канадский федерализм: эволюция и особенности институциональной структуры. М., 2001. 8. Сороко-Цюпа О.С. История Канады. М., 1985. 9. Black Conrad. Rise to Greatness: The History of Canada From the Vikings to the Present. 2014. 10. McKercher, Asa, and Philip Van Huizen, eds. Undiplomatic History: The New Study of Canada and the World. 2019. 11. Morton Desmond. A short history of Canada. McClelland & Stewart Limited, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань: семестрове оцінювання (дві модульні контрольні роботи, усне опитування, індивідуальна робота – написання двох академічних есе) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів: семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів. Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1 / з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2 – 5 балів/3 бали*. 2. Академічне есе з тем ЗМ 1 / з тем ЗМ2 – 5 балів/3 балів. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН – 18 балів/10 балів / ЗМ2: РН – 22 балів/14 балів. Підсумкове оцінювання: письмовий іспит. Оцінюються такі результати навчання студента: знання історичних фактів, розуміння процесів і тенденцій розвитку Канади; вміння з’ясувати причини і простежити хід суспільно-політичних подій і процесів, визначити особливості соціально-економічного і національно-культурного поступу.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни