Заселення Американського континенту

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Заселення Американського континенту
Код дисципліни
ВК 4.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати основний термінологічно-понятійний апарат преісторії Америки. 1.2 Знати культурно-хронологічну періодизацію початкових етапів заселення Америки 1.3 Знати основні джерела дослідження заселення Америки. 1.4 Знати основні культурно-хронологічні періоди заселення Америки. 2.1 Вміти характеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) культурно-хронологічні етапи та форми соціальної організації в ході заселення Америки. 2.2 Вміти визначати й оцінювати форми господарювання та стратегію життя в процесі заселення Америки. 2.3 Вміти визначати методи дослідження та реконструкції джерел заселення Америки. 2.4 Вміти визначати процедури дослідження джерел преісторії Америки. 2.5 Вміти провести аналіз культурних явищ та природно-кліматичних змін етапів заселення Америки. 2.6 Вміти з’ясовувати методи дослідження культурно-хронологічних етапів заселення Америки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні хронологічні епохи та події в історії людства; основні здобутки матеріальної да духовної культури. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію про основні процеси та події Всесвітньої історії; застосовувати базову термінології та категорійний апарат сучасної історії. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та володіння інформацією; критичного ставлення та прогнозування історичних подій та явищ.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Заселення Американського континенту» знайомить студентів з основними джерелами та методами вивчення дописемної історії Північної та Південної Америках. Розкриття процесу дослідження різноманітних джерел ранньої преісторії Америки та процесу реконструкції природно-кліматичних умов. Визначення специфіки біологічного та культурного розвитку на кожному етапі початкового заселення Американських континентів. З’ясування основних методів реконструкції шляхів заселення Північної та Південної Америки. Висвітлення періодизацїйних схем та соціокультурних етапів заселення. Початковий аналіз реконструктивних моделей ранньої преісторії Америки.
Рекомендована та необхідна література
1. Adovasio J.M. The First Americans: In Pursuit of Archaeology’s Greatest Mystery, 2001. 500 p. 2. Bradley B., Stanford D. The Solutrean-Clovis connection: Reply to Straus, Meltzer and Goebel // World Archaeol. 2006. V. 38. № 4. P. 704–714. 3. Delcourt P., Delcourt H. Prehistoric Native Americans and Ecological Change: Human Ecosystems in Eastern North America since the Pleistocene. : Cambridge University Press, 2004. V. 1. 203 p. 4. Dillehay T.D. Probing deeper into first American studies // Proc. Natl. Acad. Sci. 2009. V. 106. № 4. P. 971–978. 5. Dixon J. Bones, Boats, and Bison. University of New Mexico Press: Albuquerque, 1999. 6. Dixon J. Human colonization of the Americas: Timing, technology and process // Quat. Sci. Rev. 2001. V. 20. № 1–3. P. 277–299. 7. Erlandson J. Early hunter-gatherers of the California coast. : Springer US, 1994.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 / з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 10 балів/5 балів. 2. Реферат з тем ЗМ 1: РН 2.5 / з тем ЗМ2: РН 2.6 – 5 бали/3 бали. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1 / ЗМ 2 – 15 балів/10 балів. Підсумкове оцінювання: екзамен. Оцінюються такі результати навчання студента: вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок між археологічними джерелами та методами реконструкції процесу заселення Америки, з’ясовувати причини та умови зміни культурних традицій в процесі заселення Америки, визначити місце культурної традиції в історико-археологічній періодизації початкових етапів заселення Америки.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни