Давня, середньовічна та нова історія України

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Давня, середньовічна та нова історія України
Код дисципліни
ОК 11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати термінологічно-понятійний апарат, джерела та літературу до курсу, періодизацію; особливості суспільно-політичного та соціально-економічного розвитку українських земель від найдавніших часів до початку 20 ст. 1.2 Знати перебіг процесів політичного та економічного життя українських земель у давню, середньовічну та нову добу 1.3 Знати особливості державного і бездержавного побутування українських земель у різні епохи на підставі аналізу джерел 2.1. Вміти розкрити особливості суспільно-політичного та соціально-економічного розвитку українських від середини 16 до початку 20 ст.; особливостей становлення української нації 2.2 Вміти пояснити роль особистості в історії України, визначати її вплив на перебіг процесів; аналізувати особливості перебігу цих процесів впродовж другої половини 9 – початку 20 ст.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події й головних дійових осіб в історії України від найдавніших часів до початку 20 ст. 2. Вміти аналізувати хід історичних процесів в українських землях у давню, середньовічну, ранньомодерну та модерну добу добу. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків подій історії України.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з термінологічно-понятійним апаратом, джерелами та літературою з історії України від найдавніших часів до початку 20 ст., періодизацією. Розгляд та аналіз процесів становлення і розвитку людини, українського етносу та етнічних громад, державних інституцій в українських теренах. Опанування особливостей політичного розвитку українських земель у складі Київської Русі, Галицько-Волинського королівства, Великого князівства Литовського, Корони Польської, Австрійської (та Австро-угорської) і Російської імперій. Прослідкування особливостей процесу становлення української нації. З’ясування ролі та місця України у загальноєвропейському історичному процесі, основних проблем у її історії. Ознайомлення з роллю особистості в історії, її впливом на перебіг процесів впродовж другої половини 9 – початку 20 ст.
Рекомендована та необхідна література
1. Аркуша О., Кондратюк К., Мудрий М., Сухий О. Час народів: Історія України ХІХ ст. – Л., 2016. 2. Борисенко В. Й. Курс української історії: З найдавніших часів до ХХ століття. – К., 1996. 3. Верига В. Нариси з історії України (кінець XVIII – початок XX ст.). – Л., 1996. 4. Грицак Я. Й. Нарис історії України: формування модерної української нації ХІХ–ХХ ст. – К., 1996, 2000. 6. Дорошенко Д. І. Історія України в 2-х томах. – К., 1991. 7. Єкельчик С. Історія України: народження модерної нації. – К., 2011. 8. Магочій П. Історія України. – К., 2007. 9. Плохій С. Брама Європи. – К., 2016. 10. Яковенко Н. Нариси історії середньовічної та ранньомодерної України (всі видання).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, тестові завдання) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): 5 балів/3 бали / ЗМ2 (тест) 5 балів/3 бали. 2. Оцінювання результатів самостійної роботи ЗМ1: 10 балів/6 балів / ЗМ2: 10 балів/6 балів 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: 15 балів/9 балів / ЗМ2: 15 балів/9 балів. 4. Підсумкова контрольна робота: іспит – 40/24 бали. Підсумкове оцінювання: іспит. Оцінюються такі результати навчання студента: вміння орієнтуватися в особливостях розвитку суспільних процесів у найдавніший період історії українських земель, характеризувати особливості їхнього суспільно-політичного та соціально-економічного у писемний період історії.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни