Джерелознавство
Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Джерелознавство
Код дисципліни
ОК 23
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1. Знати визначення та зміст поняття історичного джерела
1.2 Знати типологію та класифікацію історичних джерел
2.1 Вміти розрізняти типи та види історичних джерел
2.2 Вміти визначати ступінь повноти джерельної інформації
3.1. Володіти навичками самостійної роботи з певним джерельним комплексом.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні віхи, етапи, періоди розвитку світової й вітчизняної історії, основні документи і джерела, які ілюструють процес становлення та еволюції суспільства й держави як у всесвітньому, так і загальноукраїнському масштабах.
2. Вміти шукати історичну літературу у відповідності з тематикою дослідження.
3. Володіти навичками підбору джерел в різних архівах, бібліотеках, в мережі Інтернет.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з історією розвитку джерелознавства у вітчизняній та зарубіжній історіографії й науковими результатами дослідницьких шкіл. Розкриття обставин формування джерелознавчих знань в системі історичної науки. Встановлення основних складових джерельної бази історичної науки. Висвітлення ключових проблем зарубіжного джерелознавства.
Рекомендована та необхідна література
1. Антонович В. Б. Лекції з джерелознавства / Ред. М. Ковальський. Острог:Нац. ун-т «Острозька академія»; Нью-Йорк: Укр. Вільна АН у США, 2003. – 382 с.
2. Войцехівська І.Н. Структура історичного джерелознавства: традиції та сучасні проблеми // Архівознавство. Археографія. Джерелознавство. Міжвід. зб. наук. праць. – Вип.. 3. – Джерелознавчі дисципліни. – К., 2001. – С. 255-270.
3. Історія в термінах і поняттях: довідник: Навч.посібник. – К., 2014. – 732 с.
4. Історичне джерелознавство: підруч для студ. вищ. навч. закл. / Я. С. Калакура, І. Н.Войцехівська, С.Ф. Павленко та ін. – 2-ге вид., доп. І перероб. – К.: Либідь, 2017. – 512 с.: іл.
5. Калакура Я.С. Структура спеціальних історичних дисциплін як підсистеми історичної науки // Спеціальні історичні дисципліни: питання теорії та методології: У 2 ч. К., 2004. – Ч. I. – С. 37-52.
6. Калакура Я.С. Джерелознавство в дослідницькій діяльності Українського історичного товариства // Укр. історик. – 1995. – №. 1-4.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-4, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 5-9.
Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.
Семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1 — 10 балів/ 6 балів.
2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 2.1.— 20 балів/ 12 балів.
3. Індивідуальне завдання: РН 1.2. - 15 балів/ 6 балів.
4.Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ1): РН 1.1., 2.1. - 15 балів/ 12 балів.
5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ2): РН 2.1., 2.2 - 20 балів/ 12 балів.
6. Залік РН. 2.1., 3.1 - 20 балів / 12 балів.
* максимальний бал/ пороговий бал.
Підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни