Державні інституції України періоду незалежності
Освітня програма: Історія України та культурна антропологія (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Державні інституції України періоду незалежності
Код дисципліни
ВК 3.11
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати наукову хронологію, періодизацію і характеристики основних етапів становлення та розвитку державних інституцій України періоду незалежності, основні тенденції історичного розвитку України в конкретні історичні періоди, найважливіші факти, події та процеси історії державотворення України. Вміти всебічно розглядати проблему дослідження з використанням відповідних джерел і наукової літератури з історії становлення державних інституцій України періоду незалежності, інтерпретувати інформацію з різноманітних джерел, досліджувати життя та діяльність конкретних людей у контексті їхньої історичної доби, робити висновки про результати діяльності осіб, спільнот та структур у конкретні історичні епохи, з’ясовувати взаємозв’язок між історичними подіями, явищами, процесами, що впливали на формування та функціонування державних інституцій України періоду незалежності, формулювати власну думку.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати сучасні методи історичного пізнання; історичний термінологічно-понятійний апарат; характер і особливості історичного процесу в Україні.
Вміти самостійно поглиблювати свої знання шляхом пошуку й опрацювання нової інформації з використанням сучасних технічних засобів; науково оцінювати роль суб’єктивних та об’єктивних чинників в історичному процесі, подіях і явищах.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна передбачає формування вміння критичного та незаангажованого аналізу історичних фактів та процесів стосовно діяльності державних інституцій України періоду незалежності. Аналізуються етапи становлення та розвитку державних інституцій України з 1991 р. до сучасності. Висвітлюються питання нормативноправового забезпечення діяльності державних інституцій в Україні в роки незалежності та його еволюція. Розкриваються особливості діяльності центральних та місцевих органів влади, законодавчо-представницьких та виконавчих органів влади в Україні. Досліджуються питання реформування державних інституцій Україні в світлі євроінтеграційних процесів в Україні.
Мета дисципліни – опанування здобувачами освіти суті історичних процесів, що відбувалися в Україні від 1991 р до сучасності, усвідомлення їх об’єктивного характеру, взаємозв’язку та взаємозалежності, а також закономірностей розвитку, ролі об’єктивних та суб’єктивних чинників в історії; вміння працювати із вітчизняними та зарубіжними історичними джерелами пов’язаними з дослідженням становлення та розвитку державних інституцій України періоду незалежності.
Рекомендована та необхідна література
Конституція України. – К., 2021. – 64 с.
Закон України «Про регламент Верховної Ради України». – К., 2018. – 170 с.
25 років незалежності: нариси історії творення нації та держави / Відп. ред.: В. А. Смолій; Кер. авт. кол.: Г. Боряк. – К., 2016. – 796 с.
Галаган Л. Вищі органи державної влади в Україні (1991-2012 рр.): формування та взаємодія /Л. Галаган. – К., 2013. – 174 с.
Державне управління та європейська інтеграція: еволюція поглядів: навчальний посібник / Д. В. Вітер та ін. – К., 2013. – 152 с.
Малкіна Г. М. Політична відповідальність у демократичному суспільстві: інституціональний аспект / Г. М. Малкіна. – К., 2010. – 326 с.
Овчаренко В. А. Місцеве самоврядування в Україні: історичні витоки, становлення та перспективи / В. А. Овчаренко. – К., 2014. – 911 с.
Органи державної влади України / В. Ф. Погорілко та ін.; Ред. В. Ф. Погорілко. – К., 2002. – 592 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі) – здатність здійснювати аналіз явищ і подій сучасної історії України застосовуючи принципи та методи історичної науки; формування вмінь студентів системно й історично аналізувати суспільно-політичні процеси, що відбувалися в Україні та впливали на формування та еволюцію державних інституцій України періоду незалежності; вироблення навичок компаративного бачення світових процесів 1991-2021 рр.; усвідомлення взаємозв’язку між фактами, подіями, явищами і процесами у минулому України та світу та на сучасному етапі.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Робота на семінарських заняттях. Самостійна робота 1 та 2 (есе). Контрольна робота 1 та 2. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – іспит; максимальна кількість балів - 40 балів; результати навчання будуть оцінюватись - періодизації і характеристики основних етапів становлення та розвитку державних інституцій України періоду незалежності, основних тенденцій історичного розвитку України в конкретні історичні періоди, подій та процесів державотворення України; вміння всебічно розглядати проблему дослідження з використанням відповідних джерел і наукової літератури, з’ясовувати взаємозв’язок між історичними подіями, явищами, процесами, що впливали на формування та функціонування державних інституцій України періоду незалежності, формулювати власну думку, обґрунтовувати висновки та оцінки, виявляти і опрацьовувати належним чином джерела інформації; форма проведення і види завдань – письмовий іспит, в білеті 4 запитання.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни