Новітня історія країн Азії і Африки
Освітня програма: Історія України та культурна антропологія (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Новітня історія країн Азії і Африки
Код дисципліни
ОК 26
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні події й головних дійових осіб новітнього періоду історії країн Азії та Африки.
Вміти визначити характерні риси, властиві політичній, ідеологічній, економічній та іншим сферам ключових азійських та африканських країн.
Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення зі спектром теорій та парадигм, які стосуються загальних закономірностей історичного розвитку країн Азії та Африки в ХХ ст. Розкриття
специфічних умов формування суспільно-політичних систем новітнього типу. Визначення причин та стимулів як зовнішньополітичної так і внутрішньополітичної орієнтацій за умов «холодної війни». З’ясування системних проблем, закладених під час формування новітніх форм національної державності. Висвітлення основних підсумків реалізації різних моделей розвитку. Знання особливостей формування сучасних політичних, соціальних, економічних та інших систем країн Азії та Африки як результат відповідної історичної еволюції.
Мета дисципліни – сформувати у студентів системну уяву про новітній етап в історії ключових країн Азії та Африки, загальні й особливі тенденції еволюції суспільнополітичних та ін. систем, їх місце в світовій структурі різного типу відносин у відповідний період.
Рекомендована та необхідна література
Міжнародні відносини та зовнішня політика. 1980-2000 рр. К.: Либідь, 2001. 624 с.
Организация Объединённых Наций и вопрос о Палестине. ООН, 1994. 40 с.
Турсунов Р.М. Саудовская Аравия в межарбатских отношениях в период 1964-1975 гг. / Р.М. Турсунов. Ташкент, 1987. 120с.
Хомейни Рухолла Мусави. Завещание. Тегеран: Тавхид, 1992. 56 с.
Abrahamian, E. (2008). A History if Modern Iran. Cambridge: Cambridge University Press.
Choueiri, Y. M. (Ed.). (2005). A Companion to the History of the Middle East. Oxford: Blackwell.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): полягають у формуванні в студентів цілісної системи знань про новітній етап історичного поступу країн Азії та Африки (в другій половині ХХ ст.) У результаті вивчення дисципліни студенти повинні засвоїти елементи науково-дослідної роботи, вміти системно оцінювати головні тенденції, динаміку, події з новітньої історії країн Азії та Африки, всебічно аналізувати механізми розвитку та характерні особливості державних, суспільних, політичних, ідеологічних та інших систем, набути практичні навички роботи з науковою літературою та джерелами, їх застосування в поясненні тих чи інших ключових історичних сюжетів. Навчальна дисципліна «Новітня історія країн Азії та Африки» має світоглядний аспект, сприяє виробленню у професійних істориків навичок формування самостійних
оцінок та власних суджень щодо місця та ролі афро-азійського суспільств в картині сучасного світу.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота. Есе. Робота під час семінарських занять. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – залік; максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; оцінюються такі результати навчання студента як вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в динаміці ключових історичних подій, вміння з’ясувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили в окремих поворотних моментах історичного розвитку країн Азії та Африки зазначеного періоду. Форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, у вигляді тестування; мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше, ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни