Нова історія країн Західної Європи та Північної Америки

Освітня програма: Історія України та культурна антропологія (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Нова історія країн Західної Європи та Північної Америки
Код дисципліни
ОК 21
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні події і процеси у суспільно-політичній, економічній і культурній сферах в ключових країнах Західної Європи і в Північній Америці з середини XVII ст. до 1870 р. в умовах становлення індустріального суспільства, основні події і процеси у суспільно-політичній, економічній і культурній сферах в ключових країнах Західної Європи і США у 1870-1918 рр.; основні події і процеси в міжнародних відносинах 1870-1914 рр., їхні причини, результати і наслідки; причини і перебіг Першої світової війни, найбільш важливі події на фронтах і в дипломатичній сфері; характеристику внутрішнього становища і внутрішньої політики держав-учасниць. Вміти характеризувати і оцінювати основні події, процеси і тенденції розвитку ключових країн Західної Європи з сер. XVII ст. до 1870 р., а також ситуацію у сфері міжнародних відносин, характеризувати і оцінювати основні події, процеси і тенденції розвитку ключових країн Західної Європи і США.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні процеси і події з історії країн Європи і Америки у попередній історичний період. Вміти визначати особливості розвитку Європи і Америки у різних сферах (державного устрою, політичній, соціальній, економічній, культурній), порівнювати їх з розвитком країн інших регіонів світу. Володіти навичками критики джерел, порівняльного аналізу, встановлення причиннонаслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна знайомить студентів з основними подіями в історії ключових держав Західної Європи (з XVII ст.) і США (з часу утворення) до 1918 р., провідними тенденціями їхнього розвитку і чинниками, що їх обумовили; ставить ці держави у контекст глобальної історії, визначає їхні роль і місце в ній. Висвітлюються процеси модернізації цих держав, включаючи трансформацію політичних і економічних структур, матеріальної і духовної культури, перехід від традиційного до модерного суспільства, та шляхи, якими ці зміни відбувалися. Розкривається конкуренція між провідними західними державами за торговельні шляхи, території, ринки збуту, політичні впливи тощо, простежується їхній вплив на долі народів усього світу. Мета дисципліни – розкриття змісту політичних, економічних, суспільних і культурних процесів у провідних державах Західної Європи і Північної Америки з XVII cт. – 1918 р., їхньої ролі у світовому історичному процесі цього періоду.
Рекомендована та необхідна література
Гончар Б.М., Городня Н.Д. Нова історія країн Європи та США. 1870-1918 роки :підручник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2008. 413 с. Машевський О.П. Проблема Чорноморських проток у міжнародних відносинах (1870 р. – початок 1920-х рр.) К. : Аквілон-Плюс, 2010. Нова історія країн Західної Європи й Північної Америки. XVII – 60-ті рр. ХІХ століття: підручник / Б.М.Гончар, О.П.Машевський, Н.С.Папенко та ін. ; за ред.. Б.М.Гончара. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2013. Хобсбаум Э. Век революции /Пер. с англ. (будь-яке видання). Хобсбаум Э. Век капитала /Пер. с англ. (будь-яке видання). Hobsbaum Eric. The Age of Empire, 1875-1914. New York, 1989; Хобсбаум Э. Век империи /Пер. с англ. 1875-1914. (будь-яке видання).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): формування у студентів розуміння основних політичних, суспільних, економічних і культурних процесів у ключових державах Західної Європи (з XVII ст.) і США (з часу утворення) до 1918 р., спільного і особливого у їхньому розвитку, їхнього місця у світовому історичному процесі. Студенти повинні знати і вміти оцінювати основні процеси, події, тенденції і динаміку розвитку провідних країн Західної Європи і США, найбільш важливі події в міжнародних відносинах за їхньою участю; ставити в їх контекст глобальної історії.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Оцінювання роботи під час семінарських занять. Модульні контрольна робота з тем. Академічне есе з тем. Підсумкове оцінювання: Форма оцінювання – екзамен; максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів; Оцінюються такі результати навчання студента: знання історичних фактів, розуміння процесів і тенденцій розвитку держав Західної Європи і США у XVII – на початку ХХ ст. (до 1918 р.); вміння з’ясувати причини і простежити хід подій і процесів, визначити їхні рушійні сили, встановити причинно-наслідкові зв'язки між конкретними процесами і подіями, оцінити місце і роль провідних держав Європи і США у глобальній історії періоду, що вивчається. Форма проведення екзамену – письмово-усна, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей, співбесіда. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки 24 бали. Необхідна умова допуску до екзамену: студент не допускається до екзамену, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни