Іноземна мова: базовий курс (польська мова)

Освітня програма: Історія України та культурна антропологія (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Іноземна мова: базовий курс (польська мова)
Код дисципліни
ОК 01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
Знати артикуляційні особливості польських звуків; правила вимови голосних звуків залежно від позиції у слові; правила спрощення груп приголосних; правила наголошення, особливості фразового акцентування. Знати необхідний граматичний матеріал з морфології та словозміни, що відповідає рівню опанування мови А1-А2. Знати лексичний матеріал, необхідний для використання у різних комунікативних ситуаціях відповідно до рівня опанування мови А1-А2. Знати особливості комунікації польською мовою у різних сферах та цільових групах. Уміти правильно вимовляти голосні, приголосні та групи звуків польської мови; правильно наголошувати слова та володіти інтонаційними можливостями польської мови. Уміти правильно відмінювати іменники і прикметники всіх відмін, створювати правильні часові й особові форми дієслів I-IV дієвідмін. Уміти читати польською мовою та перекладати зі словником автентичні тексти художнього та публіцистичного стилю у межах тем, визначених програмою.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного опанування курсу студент повинен знати основні лінгвістичні категорії й поняття, засвоєння яких передбачене базовою середньою освітою.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Іноземна мова: базовий курс (польська мова)» є складовою освітньопрофесійної програми підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр» галузі знань 03 «Гуманітарні науки» зі спеціальності 032 «Історія та археологія» освітньої програми «Історія України та культурна антропологія (з поглибленим вивченням іноземних мов)». У межах дисципліни формуються основні види мовленнєвої діяльності польською мовою: читання, говоріння, письмо та аудіювання. Зокрема, формуються комунікативні мовленнєві компетенції студентів: сприйняття та розуміння висловлювань на слух, уміння спілкуватися на теми, визначені програмою. Формуються навички письма та читання, розуміння письмового тексту та здатність до відтворення прочитаного, що відповідають вимогам рівня володіння іноземною мовою А1-А2 за «Європейською системою опису мовної освіти». Також формуються уміння використовувати граматичний матеріал у практичному застосуванні. У межах дисципліни передбачені практичні заняття. Завершується дисципліна у ІІ семестрі іспитом. 1. Мета дисципліни – сформувати у студентів необхідні мовні й мовленнєві уміння у чотирьох основних видах мовленнєвої діяльності (аудіюванні, говорінні, читанні, письмі); сформувати комунікативні мовленнєві компетенції студентів: сприйняття та розуміння елементарного дискурсу на слух, уміння спілкуватися на теми, визначені програмою, розуміння тексту та здатність відтворити прочитане; сформувати вміння використовувати теоретичний аспект граматичного матеріалу в практичному застосуванні.
Рекомендована та необхідна література
Machowska J. Gramatyka? Ależ tak! Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2, Kraków, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2021. Machowska J. Gramatyka? Dlaczego nie?! Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A1, Kraków, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, 2014. Maliszewski B. Gramatyka z kulturą. Przez przypadki Lublin 2020 Małolepsza M., Szymkiewicz A., Hurra. Po polsku. Część 1, 2. Kraków: Prolog, 2020. Po polsku po Polsce: podręcznik do nauczania języka polskiego jako obcego oraz kultury polskiej dla początkujących: poziom A1, A2 / A. Prizel-Kania, D. Bucko, U. MajcherLegawiec, K. Sowa. – Kraków : Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016. Polski, krok po kroku: seria podręczników do nauki języka polskiego dla obcokrajowców :poziom 1 / Iwona Stempek [et al.]. – Kraków: Glossa, 2013.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
–сформувати основні комунікативні мовленнєві компетенції студентів у межах, визначених програмою: сприймати та розуміти елементарні висловлювання на слух, уміти спілкуватися на теми, визначені програмою, розуміти текст та бути здатним відтворити прочитане; –сформувати основні навички письма та читання студентів у межах, визначених програмою, що відповідають вимогам рівня володіння іноземною мовою А1-А2 за «Європейською системою опису мовної освіти».
Методи та критерії оцінювання
Навчальна дисципліна складається з двох змістових модулів у кожному семестрі. Форми поточного та модульного контролю із зазначенням оцінюваних результатів навчання (РН) та максимальну /мінімальну кількість балів при оцінюванні за семестр. Самостійна робота студентів передбачає самостійне опрацювання студентами матеріалу, що вивчається, в межах підготовки до наступних занять. Вона складається з: опрацювання матеріалу лекції; виконання практичних завдань. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит), письмовий іспит складається з чотирьох практичних завдань: 1) на перевірку рівня лексичної компетентності (10 балів); 2) на перевірку рівня комунікативної компетентності (10 балів); 3) на перевірку рівня граматичної компетентності (10 балів); 4) написання короткого тексту на задану тему (10 балів).
Мова викладання
українська, польська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни