Когнітивна лінгвістика

Освітня програма: Сучасна англомовна комунікація та переклад i дві західноєвропейські мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Когнітивна лінгвістика
Код дисципліни
ВК.1.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7, ПРН 9, ПРН 11, ПРН 18, ПРН 24 Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів "Загальне мовознавство", "Теоретична граматика англійської мови". 2. Володіння лінгвістичним інструментарієм для аналізу мовного матеріалу. 3. Навички спілкування на лінгвістичні теми англійською мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни -- поглибити знання про когнітивну функцію мови, ознайомити студентів з основними питаннями когнітивної лінгвістики, сформувати у студентів уміння застосовувати на практиці різні методи когнітивних досліджень. Курс складається з таких основних частин: "Когнітивна семантика", "Фреймова семантика" та "Концептуальна метафора".
Рекомендована та необхідна література
Жаботинская С. А. Модели репрезентации знаний в контексте различных школ когниттвной лингвистики: интегративный подход / С. А. Жаботинская // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. -- 2009(а). -- N 848. -- С. 3--10. Полюжин М.М. Концептуальна система як базове поняття когнітивної семантики й теорії мовної особистості / М.М. Полюжин // Проблеми романо-германської філології: зб.наук. пр. -- Ужгород: Ліра, 2005. -- С.5-19. Приходько А.М. Концепти і концептосфери в когнітивно-дискурсивній парадигмі лінгвістики / А.М. Приходько. -- Запоріжжя: Прем'єр, 2008. Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors we live by, Chicago, London: University of Chicago Press. 1980. Langacker, Ronald W. Concept, Image, and Symbol. The Cognitive Basis of Grammar. Mouton de Gruyter. Berlin. New York. 2002.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання і навчання: прослуховування лекцій з елементами зворотного зв'язку; підготування виступів на семінарах; реферативна презентація опрацьованого теоретичного матеріалу; творчі та дослідницькі завдання.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю -- іспит. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом протягом семестру. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманмх за аудиторну роботу та за самостійну роботу. За семестр студент може отримати мінімально 36 балів та максимально -- 60 балів. Відповідно на іспит виноситься мінімально 24 бали та максимально 40 балів.
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології