Таємні товариства в Європі (II – XIX ст.)

Освітня програма: Історія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Таємні товариства в Європі (II – XIX ст.)
Код дисципліни
ВК 2.11
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати специфіку і особливості таємних товариств, їх класифікацію. Знати періодизацію історії таємних товариств. Знати особливості релігійних, військових, політичних, наукових та ін. таємних товариств в країнах Центральної та Східної Європи. Знати специфіку діяльності таємних товариств в Європі. Вміти визначити характерні риси релігійної політики товариств в країнах Центральної та Східної Європи Вміти визначати й оцінювати наслідки окремих подій, пов’язаних з діяльністю таємних товариств. Вміти визначати вплив товариств на культурні і політичні процеси та життя в Європі. Вміти визначати вплив товариств на східноєвропейський регіон. Вміти провести порівняльний аналіз явищ та подій з історії таємних товариств в країнах Центральної та Східної Європи Вміти з’ясовувати роль таємних товариств у східноєвропейській, центральноєвропейській історії. Вміти обґрунтовувати причинно-наслідковий зв'язок в окремих подіях, пов’язаних з діяльністю таємних товариств.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основний фактичний матеріал; основні джерела та критично аналізувати спеціальну літературу; спеціальну термінологію, символіку, що визначає специфіку політичного, військового, релігійного, освітнього та ін. таємних товариств; визначати основні чинники, що сприяли формуванню, поширенню та розвитку таємних товариств. 2. Вміти описувати та роз’яснювати соціально-політичну специфіку таємних товариств, що вивчається; визначати основні чинники, що сприяли формуванню та розвитку таємних товариств; 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на вміння студента самостійно аналізувати основні події, пов’язаних історією таємних товариств; застосовувати набуті знання з історії у повсякденній діяльності для підготовки публічних виступів, рефератів, аналітичних довідок; нести відповідальність за самостійно прийняті рішення в інтерпретації джерел з історії формування та розвиток таємних товариств.
Рекомендована та необхідна література
1. Бейджент М., Ли Р. Храм и ложа. От тамплиеров до масонов. – М.: Эксмо, 2006. – 352 с.: ил. 2. Берберова Н.И. Люди и ложи. Русские масоны XX столетия. – Нью-Йорк, 1986. 3. Білокінь С. Масони й Україна. Міркування з приводу проблеми й дотичної літератури // Пам’ятки України. – 2002. – № 2. – С. 180-207. 4. Боголюбов Н. Тайные общества XX века. – М., 1995. 5. Вернадский Г.В. Русское масонство в царствование Екатерины ІІ. – СПб., 1999. – 567 с. 6. Гекертон Ч.У. Тайные общества всех веков и всех стран. - Ташкент, 1994. - 384 с. 7. Дарол Аркон. Тайные общества. – М.:Крон-прес, 1998. 8. Ефремов С. Масонство на Україні // Єфремов С. Вибране. Статті. Наукові розвідки. Монографії. – К., 2002. – С. 689-705. 9. Жерар де Сед. Тайна катаров. – М.:Крон-прес, 1998. 10. Жеребцов А. Тайны алхимиков и секретных обществ. – М.: Вече, 1999. (Великие тайны)
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, усне опитування, контрольна робота, реферат, іспит
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.3, 2.1 – 20 балів / 12 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.5, 2.2 – 20 балів / 12 балів. 3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.1, 1.2, 1.4 – 20 балів /12 балів. 4. Робота під час семінарських занять 2 ЗМ: РН 2.2, 2.4– 15 балів/6 балів. 5. Підсумкове контрольне опитування (залік): РН 2.3, 2.4, 3.1 – 20 балів /12 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання - залік
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни