Історія державних символів країн світу

Освітня програма: Історія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія державних символів країн світу
Код дисципліни
ВК 2.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати історіографічну та джерельну базу проблеми. Знати основні правила допоміжних історичних дисциплін геральдики та вексилології, що вивчають герби і прапори. Знати історичні витоки державних символів окремих країн. Знати основні етапи у розвитку державних символів країн. Вміти співставляти та порівнювати символічне навантаження державних символів країн в різні історичні періоди Вміти аналізувати внутрішньополітичну ситуацію та розумітися на особливостях правового забезпечення функціонування державних символів в окремих країнах світу Вміти аналізувати політичні, суспільні та економічні процеси регіональної та національної історії, що спричиняли (сприяли) зміни державної символів в країнах світу Вміти аналізувати інформацію про державні символи країн світу, отриману із сучасних інформаційно-пошукових систем. Доносити отриману і опрацьовану інформацію аудиторії Вміти самостійно робити обґрунтовані висновки з проблемних питань, що вивчаються в межах дисципліни.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти навичками джерельної критики, історичного аналізу, причинно-наслідкових зав’язків. 2. Вміти аналізувати фактологічний матеріал, виявити вміння робити його порівняння та аналіз. 3. Знати основні події з історії країн світу, які впливали на появу та зміну державної символіки.
Зміст навчальної дисципліни
Основними символами будь-якої сучасної держави є її прапор та герб. Вибір для них того чи іншого кольору, поява тієї чи іншої емблеми є невипадковими, оскільки крім суто практичної функції – відрізняти свою країну від інших – прапор і герб мають велике символічне та інформативне навантаження. Вони віддзеркалюють історію держави, її ідеологію, інформують про її природні багатства, а іноді навіть і географічне положення. Проте, офіційні державні документи (конституції, спеціальні закони), як правило, не дають тлумачення символіки прапорів та гербів, а містять лише їх опис та правила використання. Незважаючи на все різноманіття державних прапорів, значну їх частину можна виділити в окремі групи, що характеризуються подібністю кольорової гами та малюнка. Такий поділ зумовлений єдністю символічного змісту прапорів і пояснюється, зокрема, спільністю національних культур та історичної долі окремих народів і країн. Так, виразно окремі групи становлять, наприклад, прапори арабських або африканських держав. У першому випадку домінуючими кольорами є зелений, білий, чорний та червоний; у другому – поєднання червоного, жовтого та зеленого. Так само для більшості слов’янських країн характерними є білий, синій та червоний кольори, що найчастіше представлені на прапорі у вигляді горизонтальних смуг. До основних задач курсу належать ознайомлення студентів з історію виникнення, розвитку та трансформації прапорів і гербів слов’янських держав. Студент повинен не тільки візуально розрізняти різні прапори і герби, але й знати їх символічне значення.
Рекомендована та необхідна література
1. Арсеньев Ю.В. Геральдика. Лекции, читанные в Московском археологическом институте в 1907-1908 гг. – Ковров, 1997. 2. Баскаков Э.Г. Биографии гербов, флагов, гимнов зарубежных стран. – М., 1967. 3. Бурков В.Г. Государственные символы стран Восточной Европы. – СПб., 1999. 4. Иванов К.А. Флаги государств мира. – М., 1971. 5. Костантино М. Флаги. Иллюстративный справочник. – М., 2005. 6. Крэмптон У. Флаги. – М., 1998. 7. Мамаев К.К. Флаги рассказывают. – Л., 1972. 8. Похлебкин В.В. Международная символика и эмблематика. – Л., 1989. 9. Флаги мира. Изображения, описания, история, символика. – М., 2008. 10. Znamierowski A. The World Encyclopedia of Flags. – London, 1999
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, самостійна робота, індивідуальне завдання, контрольна робота (тест), залік
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота (тест): РН 1.4, 2.3 – 40 балів/ 24 балів.* 2. Індивідуальне завдання: РН 1.1, 1.2, 1.3,2.2, 2.4, 3.1 – 40 балів/ 24 балів підсумкове оцінювання: залік: РП 2.1, 4.1 - 20 балів / 12 бали * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни