Мистецтво XX-XXI ст.

Освітня програма: Історія мистецтв

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Мистецтво XX-XXI ст.
Код дисципліни
ННД.29
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні терміни та поняття Знати історичний контекст ХХ- ХХІ ст. для аналізу творів мистецтва Вміти критично аналізувати стилістичні особливості пам’яток мистецтва ХХ-ХХІ ст. та критикувати підходи у мистецтвознавчих та історіографічних підходах Вміти застосовувати інформаційно- пошукові системи та методи історичного аналізу Підтримувати наукову дискусію щодо мистецтва ХХ-ХХІ ст. Вибрати опитимальний спосіб аналізу твору мистецтва ХХ-ХХІ ст.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати попередній етап розвитку західного мистецтва. 2. Вміти добирати історичні джерела та фахову літературу з певної тематики. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Мистецтво ХХ-ХХІ ст.» спрямована на вивчення історії західноєвропейського та американського художнього мистецтва у період ХХ – початку ХХІ століть за хронологічно-тематичним принципом. У першій змістовій частині розглядаються напрямки до 1960-х років (постімпресіонізм, примітивізм, фовізм, кубізм, футуризм, супрематизм/конструктивізм, неопластизм, баугаус, дадаїзм, сюрреалізм, абстрактний експресіонізм), а у другій – від 1960-х до сучасності (поп-арт, концептуалізм, перформанс, мінімалізм, відеоарт, метамодернізм). Водночас під час лекційних та семінарських занять розвиваються навички пояснення творів мистецтва через біографії художників та суспільно- політичних подій, контексту. Самостійна робота зосереджена на вміння добирати відповідну літературу, історичні й мистецькі джерела до власного дослідження.
Рекомендована та необхідна література
1. Robin van den Akker, Alison Gibbons, Timotheus Timotheus Vermeulen, 2017. Metamodernism. Historicity, Affect, and Depth After Postmodernism. Rowman & Littlefield International. 2. Jason Ananda, Josephson Storm, 2021. Metamodernism. The Future of Theory. University of Chicago Press. 3. Dana Arnold, 2015. A Short Book about Art. Tate Publishing. 4. David Cottington, 2005. Modern Art. A Very Short Introduction. Oxford University Press, USA. 5. Pamela Fraser, Roger Rothman, 2017. Beyond critique: contemporary art in theory, practice, and instruction. Bloomsbury Academic. 6. Tony Godfrey, 2020. The Story of Contemporary Art. MIT Press. 7. Julian Stallabrass, 2020. Contemporary Art. A Very Short Introduction. Oxford University Press, USA. 8. Christopher Wiley, Ian Pace, 2020. Researching and Writing on Contemporary Art and Artists: Challenges, Practices, and Complexities. Springer International Publishing; Palgrave Macmillan.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, усне опитування, самостійна робота, реферат, контрольна робота (екзамен)
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 2.1 – 5 балів/3 бали*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 2.1 – 5 балів/3 бали 3. Академічне есе з тем ЗМ 1: РН 2.2., 4.1 – 5 балів/3 балів. 4. Академічне есе з тем ЗМ 2: РН 2.2, 4.1 – 5 балів/3 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1, 2.2., 3.1 – 20 балів/12 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.1, 2.2., 3.1 – 20 балів/12 балів. *максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни