Мистецтво XX-XXI ст.
Освітня програма: Історія мистецтв
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Мистецтво XX-XXI ст.
Код дисципліни
ННД.29
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні терміни та поняття Знати історичний контекст ХХ-
ХХІ ст. для аналізу творів мистецтва
Вміти критично аналізувати
стилістичні особливості пам’яток
мистецтва ХХ-ХХІ ст. та критикувати
підходи у мистецтвознавчих та
історіографічних підходах
Вміти застосовувати інформаційно-
пошукові системи та методи
історичного аналізу
Підтримувати наукову дискусію
щодо мистецтва ХХ-ХХІ ст.
Вибрати опитимальний спосіб
аналізу твору мистецтва ХХ-ХХІ ст.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати попередній етап розвитку західного мистецтва.
2. Вміти добирати історичні джерела та фахову літературу з певної тематики.
3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу,
встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Мистецтво ХХ-ХХІ ст.» спрямована на вивчення історії
західноєвропейського та американського художнього мистецтва у період ХХ – початку ХХІ
століть за хронологічно-тематичним принципом. У першій змістовій частині розглядаються
напрямки до 1960-х років (постімпресіонізм, примітивізм, фовізм, кубізм, футуризм,
супрематизм/конструктивізм, неопластизм, баугаус, дадаїзм, сюрреалізм, абстрактний
експресіонізм), а у другій – від 1960-х до сучасності (поп-арт, концептуалізм, перформанс,
мінімалізм, відеоарт, метамодернізм). Водночас під час лекційних та семінарських занять
розвиваються навички пояснення творів мистецтва через біографії художників та суспільно-
політичних подій, контексту. Самостійна робота зосереджена на вміння добирати відповідну
літературу, історичні й мистецькі джерела до власного дослідження.
Рекомендована та необхідна література
1. Robin van den Akker, Alison Gibbons, Timotheus Timotheus Vermeulen, 2017. Metamodernism.
Historicity, Affect, and Depth After Postmodernism. Rowman & Littlefield International.
2. Jason Ananda, Josephson Storm, 2021. Metamodernism. The Future of Theory. University of
Chicago Press.
3. Dana Arnold, 2015. A Short Book about Art. Tate Publishing.
4. David Cottington, 2005. Modern Art. A Very Short Introduction. Oxford University Press, USA.
5. Pamela Fraser, Roger Rothman, 2017. Beyond critique: contemporary art in theory, practice, and
instruction. Bloomsbury Academic.
6. Tony Godfrey, 2020. The Story of Contemporary Art. MIT Press.
7. Julian Stallabrass, 2020. Contemporary Art. A Very Short Introduction. Oxford University Press,
USA.
8. Christopher Wiley, Ian Pace, 2020. Researching and Writing on Contemporary Art and Artists:
Challenges, Practices, and Complexities. Springer International Publishing; Palgrave Macmillan.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, усне опитування, самостійна робота, реферат, контрольна робота (екзамен)
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 2.1 – 5 балів/3 бали*.
2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 2.1 – 5 балів/3 бали
3. Академічне есе з тем ЗМ 1: РН 2.2., 4.1 – 5 балів/3 балів.
4. Академічне есе з тем ЗМ 2: РН 2.2, 4.1 – 5 балів/3 балів.
5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1, 2.2., 3.1 – 20 балів/12 балів.
6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.1, 2.2., 3.1 – 20 балів/12 балів.
*максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми
контролю.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни