Відеоарт: історія, сучасність, перспективи
Освітня програма: Історія мистецтв
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Відеоарт: історія, сучасність, перспективи
Код дисципліни
ДВС.2.11
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні терміни, поняття,
особливості та характерні риси
медіамистецтва
Знати основні терміни, поняття,
особливості та характерні риси
відеоарту.
Вміти критично аналізувати
стилістичні та технічні особливості
творів відеоарту.
Підтримувати наукову дискусію на
тему історії медіамистецтва,
ставити питання та формулювати
відповіді.
Прийняти рішення щодо вибору теми
есе з істоії медіамистецтва.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні особливості та характерні риси формування художньої культури.
2. Вміти охарактеризувати основні періоди історії мистецтва
3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу,
встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів з історією відеоарту від часу виникнення
кінематографа до початку ХХІ століття. Вона презентує відеоарт в широкому контексті
сучасної візуальної культури та повсякденного життя. Водночас, дисципліна зфокусована
переважно на вивченні медіамистецтва. Курс торкається деяких теоретичних проблем
медіамистецтва. У першій частині курсу розглядається історія відеоарту та його поширення
у світі. Зокрема, висвітлюється питання зародження медіамистецтва загалом та відеоарт
зокрема, історія його становлення у другій половині ХХ століття, а також відеоарт на
сучасному етапі. Друга частина курсу передбачає взаємодію відеоарту з іншими галузями
сучасного мистецтва, зокрема, з перформансом, VR-мистецтвом тощо. Окрему увагу
приділено відеоарт-проєктам в українському мистецтві.
Рекомендована та необхідна література
1. Bentkowska-Kafel A. Digital Art History: A Subject in Transition. Computers and the
History of Art Series. Intellect Books, 2005. 100 p.
2. URL: https://doi.org/10.1145/1056224.1056228(date of access: 06.02.2022).
3. Chau C. Movement, Time, Technology, and Art. Singapore : Springer Singapore, 2017.
URL: https://doi.org/10.1007/978-981-10-4705-3
4. Gere C. Art, Time and Technology (Culture Machine). Berg Publishers, 2006. 240 p.
5. Grau O. Virtual Art: Virtual art: from illusion to immersion (leonardo books). The MIT
Press, 2004. 430 p.
6. Malina R. F., Dixon S., Cubitt S. Digital Performance: A History of New Media in
Theater, Dance, Performance Art, and Installation. MIT Press, 2015. 828 p.
7. Morse M. Virtualities: Television, media art, and cyberculture. Bloomington : Indiana
University Press, 1998. 266 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, усне опитування, самостійна робота, реферат, контрольна робота (залік)
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.5. — 10 балів/ 6 балів*.
2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.4., 2.1.— 10 балів/ 6 балів.
3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.2. - 10 балів/ 6 балів.
4. Індивідуальне завдання 2: РН 1.3. - 15 балів/ 9 балів.
5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1., 1.5. - 15 балів/ 9
балів.
6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 1.4., 2.1. - 20 балів/ 12
балів.
7. Підсумкова контрольна робота Р.Н. 2.2., 4.1. - 20 балів / 12 балів
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни