Місце особистості в художній творчості

Освітня програма: Історія мистецтв

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Місце особистості в художній творчості
Код дисципліни
ДВС.2.08
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні терміни, поняття, особливості та характерні риси історії мистецтва від античності до кінця XV ст. Знати основні терміни, поняття, особливості та характерні риси історії мистецтва від Ренесансу до початку ХХІ ст. Вміти охарактеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) творчості митців у різні епохи Вміти критично аналізувати стилістичні та технічні особливості творів мистецтва.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні особливості та характерні риси формування художньої культури. 2. Вміти охарактеризувати основні періоди історії мистецтва 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів з історією мистецтва, що подається через призму діяльності художника. Вона презентує історію мистецтва в широкому контексті сучасних підходів, що враховує особливу роль особистості, як актора історії. Водночас, дисципліна зфокусована переважно на вивченні творчих біографій відомих художників починаючи із античності і до сьогодення. Курс торкається деяких теоретичних проблем, зокрема, ролі і місця нової біографіки в написанні історичних праць, достовірності візуальних творів мистецтва, особливостей візуальної мови окремих художників їх залученості до соціальних та політичних процесів. У першій частині курсу розглядається історія мистецтва та митців починаючи від античності і до кінця середньовіччя. Особливу увагу приділено тій ролі, яку мистецтво відігравало у соціальних та релігійних практиках різних епох. Друга частина курсу передбачає розгляд розвитку мистецтва через призму творчості окремих художників від Ренесансу до сучасності. Також розглядається творчість українських художників від XIX до XXI ст.
Рекомендована та необхідна література
1. Вазарі Джорджо. Життя найславетніших живописців, скульпторів та архітекторів. - К.: Мистецтво, 1970. -543 с. 2. Сабадаш Ю., Нікольченко Ю. Історія культури Італії. Ліра-К., 2021. – 228 с. 3. Історія українського мистецтва: у 5 т. - Т. 1-5. - Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського. - К., 2006-2011. 4. Мистецтво України: Біографічний довідник / упоряд.: А. В. Кудрицький, М. Г. Лабінський ; за ред. А. В. Кудрицького. - К.: «Українська енциклопедія» ім. М. П. Бажана, 1997. 5. Baxandall Michael. Die Wirklichkeit der Bilder. Malerei und Erfahrung im Italien der Renaissance. -Wagenbach: Berlin, 1990. 6. Vöhler Martin, Cancik Hubert. Hrsg. Genese und Profil des europäischen Humanismus. Winter, Heidelberg, 2009. 7. John Boardman. Reclams Geschichte der antiken Kunst. Reclam, Ditzingen, 1997.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, усне опитування, самостійна робота, реферат, контрольна робота (залік)
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.2. — 10 балів/ 6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.3., 2.1.— 10 балів/ 6 балів. 3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.2. - 8 балів/ 5 балів. 4. Індивідуальне завдання 2: РН 1.3. - 4 балів/ 2 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1., 3.1. - 12 балів/ 7 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 1.4., 3.1. - 16 балів/ 10 балів. 7. Підсумкова контрольна робота Р.Н. 2.2., 4.1. - 20 балів / 12 балів * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни