Мистецтво країн Сходу

Освітня програма: Історія мистецтв

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Мистецтво країн Сходу
Код дисципліни
ДВВ.12
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати основні терміни та поняття Знати історичний контекст розвитку Сходу для аналізу творів мистецтва Вміти з’ясовувати взаємозв’язок між історичними подіями, явищами, процесами і мистецтвом; виявляти специфіку та критикувати підходи у мистецтвознавчих та історіографічних підходах Вміти застосовувати інформаційно- пошукові системи та методи історичного аналізу Підтримувати наукову дискусію щодо мистецтва Сходу обраного періоду. Вибрати опитимальний спосіб аналізу твору мистецтва Сходу певного історичного періоду
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати попередній етап розвитку східного мистецтва. 2. Вміти добирати історичні джерела та фахову літературу з певної тематики. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Мистецтво країн Сходу» охоплює вивчення мистецьких напрямків країн Сходу (Китай, Японія, Індія, Іран, Єгипет, Туреччина тощо) від епохи середньовіччя до сучасності. Курс побудованих за хронологічним принципом, що допомагає встановити взаємозв’язки та відмінності (особливості) у різних регіонах Сходу в час середніх віків, раннього Нового часу, у Нову та Новітню епохи. Значну увагу зосереджено на сучасних творах мистецтва та їхньою взаємодією із «традиційним» мистецтвом народів Сходу. Також важливу роль відіграє презентація мистецтва Сходу в європейських (у тому числі українських) колекціях. Самостійна робота спрямована на добір, атрибуцію та аналіз твору мистецтва для власного наукового дослідження.
Рекомендована та необхідна література
1. Галина Біленко, Ганна Рудик, 2005. Музей мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків. Східна колекція. Київ: Вітал-прес. 2. Ганна Рудик (упоряд.), 2017. Мистецтво ісламу в музеях України. Київ: Фенікс. 3. Mohammed Hamdouni Alami, 2015. The Origins of Visual Culture in the Islamic World. Aesthetics, Art and Architecture in Early Islam. I.B. Tauris. 4. Patricia J. Graham, 2007. Faith and Power in Japanese Buddhist Art, 1600-2005. University of Hawaii Press. 5. Markus Hattstein, Peter Delius, 2004. Islam. Art and Architecture. Könemann. 6. Michelle Huang, 2014. The Reception of Chinese Art Across Cultures. Cambridge Scholars Publishing. 7. Martin Joseph Powers, Katherine R. Tsiang, 2017. A Companion to Chinese Art. Wiley Blackwell. 8. Nitin Singhania, 2019. Indian Art and Culture. McGraw-Hill. 9. Masako Watanabe, 2011. Storytelling in Japanese Art. The Metropolitan Museum of Art.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, усне опитування, самостійна робота, реферат, контрольна робота (екзамен)
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 2.1 – 5 балів/3 бали*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 2.1 – 5 балів/3 бали 3. Академічне есе з тем ЗМ 1: РН 2.2., 4.1 – 5 балів/3 балів. 4. Академічне есе з тем ЗМ 2: РН 2.2, 4.1 – 5 балів/3 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1, 2.2., 3.1 – 20 балів/12 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.1, 2.2., 3.1 – 20 балів/12 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни