«Мистецтво доби Бароко і класицизму»

Освітня програма: Історія мистецтв

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
«Мистецтво доби Бароко і класицизму»
Код дисципліни
ОК.25
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати періодизацію розвитку мистецтва Європи XVII – XVIII століть Знати типологію барокового і класицистичного мистецтва Знати основні риси архітектури бароко і класицизму Знати формально-стилістичні ознаки та іконографію Контрреформаційного мистецтва Знати основні типи церковних та світських споруд XVII – XVIII століть Вміти самостійно аналізувати еволюцію мистецтва бароко і класицизму в Європі Вміти використовувати знання з курсу «Мистецтво доби Бароко і класицизму» в процесі дослідження і викладання історичних та мистецтвознавчих дисциплін Вміти порівнювати мистецтво доби Бароко і класицизму різних географічних регіонів Вміти вирішувати дослідницькі завдання, спираючись на джерела та історіографію мистецтва XVII – XVIII століть
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Зміст навчальної дисципліни
Цей курс аналізує походження, стилістичний та іконографічний розвиток мистецтва 1600 – 1800 рр., у період політичних та релігійних криз та інтелектуальних трансформацій. У курсі розглядається, як художники та архітектори Італії, Франції, Нідерландів та Іспанії відреагували на ці глибинні зміни. Теми курсу включають розробку теорій мистецтва і творчості; вимоги до релігійного мистецтва під час Контрреформації; створення візуальної культури тріумфуючої Католицької церкви; вплив колоніальної експансії на художнє виробництво. Лекції, дискусії та завдання покликані допомогти студентам розмістити твори мистецтва бароко та класицизму в їх історичному контексті та розвинути навички візуального аналізу, критичного читання та академічного письма.
Рекомендована та необхідна література
1. Нікітенко Н.М. Бароко Софії Київської. – Київ: Либідь, 2015. – 270 с. 2. Ніколенко О.М. Бароко і класицизм як художні системи ХVII ст. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України : науково-методичний журнал / Міністерство освіти і науки України. – Київ, 2001. – No 12. – С.35-39. 3. Українська гравюра бароко / Д. В. Степовик. — К. : ТОВ "Вид-во «КЛІО», 2012. — 496 с. 4. Bailey G.A. Baroque & Rococo (Art & Ideas). – New York: Phaidon Press, 2012. – 448 p. 5. Bober J. A Superb Baroque: Art in Genoa, 1600–1750. – Princeton: Princeton University Press, 2020. – 384 p. 6. Garrard M.D. Artemisia Gentileschi. – Princeton: Princeton University Press, 1991. – 607 p. 7. Menzel K. Baroque 1600-1780. – New York: Koenemann, 2019. – 588 p. 8. Neuman R. Baroque and Rococo Art and Architecture. – London: Pearson, 2012. – 480 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, усне опитування, самостійна робота, реферат, контрольна робота (екзамен)
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1: РН 1.1, 1.3. – 14 балів/8 балів. 2. Контрольна робота 2: РН 1.2, 1.4 – 10 балів/6 балів. 3. Есе 1: РН 2.5, 4.1. – 4 бали/3 бали. 4. Есе 2: РН 2.6 – 4 бали/3 бали. 5. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 2.1-2.2, 3.1. – 12 балів/6 балів. 6. Робота під час семінарських занять 2 ЗМ: РН 2.3-2.4– 16 балів/8 балів. - підсумкове оцінювання: - форма оцінювання – екзамен; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів; - Оцінюються такі результати навчання студента як вміння працювати з комплексом візуальних джерел, аналізувати твори мистецтва як історичне джерело з різних методологічних позицій, визначати основні закономірності у взаємодії тексту і образу в різні історичні епохи.. - форма проведення екзамену – письмова, види завдань – загальні теоретичні завдання, які потребують розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним – 24 бали.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни