Китай у період реформ та відкритості
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Китай у період реформ та відкритості
Код дисципліни
ОК 26
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати ключових дійових осіб політичного, економічного чи академічного походження новітнього Китаю.
Знати періодизацію реформ в КНР та їх понятійно-категоріальний апарат
Знати обставини формування завдань та цілей реформ у КНР
Вміти охарактеризувати досягнення та проблеми китайської моделі модернізації.
Вміти розкрити концептуальні та теоретико-методологічні засади досліджень істориків, присвячених темі сучасного Китаю.
Вміти розкрити зміст кожного з чотирьох напрямків реформ у КНР.
Вміти здійснити збір статистичного матеріалу, який стосується предмету
Вміти формулювати основні проблеми, пов’язані зі специфічним китайським досвідом реформ
Вміти оцінювати співвідношення традиційного та модерного в ключових аспектах реформ у Китаї
Вміти визначити місце та роль відносин Китаю із зовнішнім світом в період реформ та відкритості.
Вміти з’ясовувати вплив ідеологічних акцентів на теоретичне обгрунтування та практичне втілення реформ у Китаї
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати головні історичні постаті й основні події з історії Китаю з 1979 року.
2. Вміти визначати результати та наслідки найважливіших трансформацій в Китаї періоду «реформ та відкритості».
3. Володіти елементарними навичками роботи з навчальною китаєзнавчою літературою та джерелами.
Зміст навчальної дисципліни
: Ознайомлення з українською та зарубіжною історіографією та ключовими оціночними судженнями, які стосуються періоду історії Китаю наприкінці 1970-х рр. – до сьогодення. З’ясування основних рис т.зв. «китайської моделі реформ». Розкриття тези поєднання традиції та модерну, історичного спадку та новаторства в ключових сферах життєдіяльності Китаю як державного утворення і як суспільства. Розуміння важливості емпіричного досвіду модернізацій в сучасному Китаї для дискусій щодо напрямків, характеру та принципів реформ в Україні.
Рекомендована та необхідна література
.Белл Д. Китайська модель. Політична меритократія та межі демократії. – К., 2017.
Китай відзначив 40-річчя реформ і відкритості заявкою на подальший розвиток // http://ukrainian.cri.cn/841/2018/12/19/2s60022.htm
Колодко Гжегож Соціалізм чи капіталізм? Tertium datur // Економіка і прогнозування : науковий журнал / Ін-т економіки та прогнозування НАН України ; голов. ред. В.М. Геєць ; редкол.: Ю.М. Бажал, О.М. Бородіна, А.А. Гриценко [та ін.]. – Київ, 2018. – № 1, січень - березень. – С. 7-36.
Юсип О. Л. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО ТИПУ ЕКОНОМІЧНОЇ СИСТЕМИ КИТАЮ // http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2016-2/doc/6/03.pdf
Hofman B., Jinglian Wu. Explaining China’s Development and Reforms // http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.172.8885&rep=rep1&type=pdf
Ramo J. The Beijing Consensus // http://www.chinaelections.org/uploadfile/200909/20090918021638239.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція
Контрольна робота 1, 2, 3 (тест)
Семінар
Усне опитування
Самостійна робота
Реферат 1, 2, 3
Іспит
Методи та критерії оцінювання
Контрольна робота 1, 2, 3 (тест)
Усне опитування
Реферат 1, 2, 3
Іспит
- Оцінюються такі результати навчання студента як вміти визначити місце та роль українських істориків Близького та Середнього Сходу у європейському та світовому сходознавстві; вміти з’ясовувати вплив європейського та світового сходознавства на українських істориків Близького та Середнього Сходу.
- форма проведення іспиту – усна, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей;
Зміст курсу поділений на 3 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-5, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 6-10, у змістовий модуль 3 (ЗМ3) – теми 11-15.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни