Китай у період реформ та відкритості

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Китай у період реформ та відкритості
Код дисципліни
ОК 26
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати ключових дійових осіб політичного, економічного чи академічного походження новітнього Китаю. Знати періодизацію реформ в КНР та їх понятійно-категоріальний апарат Знати обставини формування завдань та цілей реформ у КНР Вміти охарактеризувати досягнення та проблеми китайської моделі модернізації. Вміти розкрити концептуальні та теоретико-методологічні засади досліджень істориків, присвячених темі сучасного Китаю. Вміти розкрити зміст кожного з чотирьох напрямків реформ у КНР. Вміти здійснити збір статистичного матеріалу, який стосується предмету Вміти формулювати основні проблеми, пов’язані зі специфічним китайським досвідом реформ Вміти оцінювати співвідношення традиційного та модерного в ключових аспектах реформ у Китаї Вміти визначити місце та роль відносин Китаю із зовнішнім світом в період реформ та відкритості. Вміти з’ясовувати вплив ідеологічних акцентів на теоретичне обгрунтування та практичне втілення реформ у Китаї
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати головні історичні постаті й основні події з історії Китаю з 1979 року. 2. Вміти визначати результати та наслідки найважливіших трансформацій в Китаї періоду «реформ та відкритості». 3. Володіти елементарними навичками роботи з навчальною китаєзнавчою літературою та джерелами.
Зміст навчальної дисципліни
: Ознайомлення з українською та зарубіжною історіографією та ключовими оціночними судженнями, які стосуються періоду історії Китаю наприкінці 1970-х рр. – до сьогодення. З’ясування основних рис т.зв. «китайської моделі реформ». Розкриття тези поєднання традиції та модерну, історичного спадку та новаторства в ключових сферах життєдіяльності Китаю як державного утворення і як суспільства. Розуміння важливості емпіричного досвіду модернізацій в сучасному Китаї для дискусій щодо напрямків, характеру та принципів реформ в Україні.
Рекомендована та необхідна література
.Белл Д. Китайська модель. Політична меритократія та межі демократії. – К., 2017. Китай відзначив 40-річчя реформ і відкритості заявкою на подальший розвиток // http://ukrainian.cri.cn/841/2018/12/19/2s60022.htm Колодко Гжегож Соціалізм чи капіталізм? Tertium datur // Економіка і прогнозування : науковий журнал / Ін-т економіки та прогнозування НАН України ; голов. ред. В.М. Геєць ; редкол.: Ю.М. Бажал, О.М. Бородіна, А.А. Гриценко [та ін.]. – Київ, 2018. – № 1, січень - березень. – С. 7-36. Юсип О. Л. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО ТИПУ ЕКОНОМІЧНОЇ СИСТЕМИ КИТАЮ // http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/apdu/2016-2/doc/6/03.pdf Hofman B., Jinglian Wu. Explaining China’s Development and Reforms // http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.172.8885&rep=rep1&type=pdf Ramo J. The Beijing Consensus // http://www.chinaelections.org/uploadfile/200909/20090918021638239.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція Контрольна робота 1, 2, 3 (тест) Семінар Усне опитування Самостійна робота Реферат 1, 2, 3 Іспит
Методи та критерії оцінювання
Контрольна робота 1, 2, 3 (тест) Усне опитування Реферат 1, 2, 3 Іспит - Оцінюються такі результати навчання студента як вміти визначити місце та роль українських істориків Близького та Середнього Сходу у європейському та світовому сходознавстві; вміти з’ясовувати вплив європейського та світового сходознавства на українських істориків Близького та Середнього Сходу. - форма проведення іспиту – усна, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; Зміст курсу поділений на 3 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-5, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 6-10, у змістовий модуль 3 (ЗМ3) – теми 11-15.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни