Історія зовнішньої політики та дипломатії Китаю

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія зовнішньої політики та дипломатії Китаю
Код дисципліни
ОК 27
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат з історії зовнішньої політики та дипломатії Китаю. Знати основні перехідні періоди в історії зовнішньої політики та дипломатії Китаю. Знати суть конкретних історичних умов формування китайських зовнішньополітичних концепцій та установок. Знати головних дійових осіб та їх внесок у розвиток зовнішньої політики та дипломатії Кита. Вміти охарактеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) відповідний дипломатичний інструментарій, пов’язаний із досягненням тих чи інших зовнішньополітичних пріоритетів Китаю. Вміти визначити й оцінити наслідки зовнішньополітичної діяльності Китаю в контексті історії міжнародних відносин. Вміти визначити вплив Китаю на процеси світової політики в різні історичні епохи. Вміти визначити вплив Китаю на політичні процеси в різних регіонах світу. Вміти провести порівняльний аналіз явищ та подій зовнішньополітичної та дипломатичної історії Китаю. .
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події й головних дійових осіб зовнішньополітичної історії та дипломатичної діяльності Китаю. 2. Вміти визначити характерні риси, властиві китайському зовнішньополітичному світогляду та відповідним зовнішньополітичним стратегіям у різні періоди історичного часу. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення зі спектром зовнішньополітичних теорій та парадигм, які стосуються відносин Китай – Світ у різні історичні періоди. Розкриття специфічних умов формування зовнішньополітичних концепцій та концептів. Визначення причин та стимулів зовнішньополітичних установок у відповідний період внутрішньополітичного розвитку в кореляції з особливостями міжнародних відносин певного періоду. З’ясування відповідних дипломатичних моделей, спрямованих на досягнення зовнішньополітичних та стратегічних завдань. Висвітлення китайських зовнішньополітичних моделей з урахуванням китаєцентричного світобачення. Знання особливостей політики Китаю як в окремих регіонах світу, так і двосторонніх відносин Пекіна з провідними світовими державами.
Рекомендована та необхідна література
Xin zhong guo waijiao 60 nian. – Beijing, 2010. Волощук П. Контакти – широкі, підхід – диференційований // Підтекст. – 1997. - №14. – с.30-35. Китай між США та Росією: геостратегічні відносини. – Миколаїв, 2008. Лещенко Л. Внутрішня і зовнішня політика КНР в контексті глобалізаційних процесів // Дослідження світової політики. – 2001. – Вип..14. – С.72-82. Таран М.А. Вплив політики адміністрацій Б.Клінтона (1993-2000) на військово-стратегічний баланс сил у Тайванській протоці // Східний світ. – 2005. - №2. – С.95-101. Таран М.А. Комуністична Партія Китаю в державно-суспільній системі КНР у період „Реформ та відкритості”: спроби пристосування до нових суспільно-політичних реалій // Китайська цивілізація: традиції та сучасність. Збірник статей. – Київ, 2007. – С.117-123. Таран М.А. КНР – Латинська Америка: реалії економічного співробітництва і політичний підтекст // Науковий вісник Дипломатичної академії України. Вип.10.- Частина ІІ. – 2004. - с.30-42.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція Контрольна робота 1, 2 (тест) Семінар Усне опитування Самостійна робота Реферат Екзамен
Методи та критерії оцінювання
Контрольна робота 1, 2 (тест) Усне опитування Реферат Екзамен Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-7, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 8-15. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів).
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни