Сучасна історія Азії та Африки
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Сучасна історія Азії та Африки
Код дисципліни
ОК 19
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат новітньої історії країн Азії та Африки.
Знати основні перехідні періоди в історії країн Азії та Африки початку ХХІ ст.
Знати суть конкретних історичних умов розвитку державно-політичних систем ключових країн Азії та Африки в новітній період.
Знати головних дійових осіб й важливі події з новітньої історії країн Азії та Африки
Вміти охарактеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) країн соціалістичної орієнтації та країн, які розвивали партнерство із Заходом.
Вміти визначити й оцінити наслідки окремих подій в новітній історії країн Азії та Африки.
Вміти визначити вплив азійського досвіду реформ на світову історію.
Вміти визначити вплив провідних країн Азії та Африки на новітній світовий історичний дискурс.
Вміти провести порівняльний аналіз явищ та подій з історії азійських та африканських країн на початку ХХІ ст.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події й головних дійових осіб новітнього періоду історії країн Азії та Африки початку ХХІ ст.
2. Вміти визначити характерні риси, властиві політичній, ідеологічній, економічній та іншим сферам ключових азійських та африканських країн.
3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення зі спектром теорій та парадигм, які стосуються загальних закономірностей історичного розвитку країн Азії та Африки на початку ХХІ ст. Розкриття специфічних умов формування суспільно-політичних систем новітнього типу. Визначення причин та стимулів як зовнішньополітичної орієнтації так і внутрішньополітичного розвитку в динамічних умовах сучасності. З’ясування системних проблем, закладених під час формування новітніх форм національної державності. Висвітлення основних підсумків реалізації різних моделей розвитку. Знання особливостей формування сучасних політичних, соціальних, економічних та інших систем країн Азії та Африки як результат відповідної історичної еволюції.
Рекомендована та необхідна література
Зубченко С. Левантійський гамбіт. – К., 2016.
Си Цзиньпин. О государственном управлении. – Пекин, 2014
Nael Shama. Egyptian Foreign Policy from Mubarak to Morsi. – London & New York, 2014.
Zeyneb Cağliyan Imişiker. The changing nature of islamism in Turkey: a comparison of Erbakan and Erdoğan http://www.thesis.bilkent.edu.tr/0002184.pdf
Балікі Г. Оцінка поширення конфлікту в Сірії / Гассан Балікі // Щорічник СІПРІ 2014. Озброєння, роззброєння та міжнародна безпека / Стокгольм. міжнар. ін-т дослідж. миру ; Укр. центр екон. і політ. досліджень ім. О. Разумкова. – Київ, 2015. – Вип. 45. – С. 17-22.
Таран М.А. Відносини між США та КНР в епоху Ден Сяопіна: нова іідейно-теоретична й правова основа (1979-1990) // Східний світ / НАН України, Інститут сходознавства ім. А. Кримського. – Київ, 2006. – № 2. – С. 95-101.
What is the Endgame in Syria // World Politics Review, 2019. – 52 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція
Контрольна робота 1,2 (тест)
Усне опитування
Семінар
Самостійна робота
Реферат
Іспит
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.1, 1.3. – 11 балів/6 балів.
Контрольна робота 2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 11 балів/6 балів.
2. Реферат 1: РН 2.5 – 4 бали/3 бали.
Реферат 2: РН 2.6 – 4 бали/3 бали.
3. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 2.1-2.2 – 16 балів/10 балів.
Робота під час семінарських занять 2 ЗМ: РН 2.3-2.4– 14 балів/8 балів.
- підсумкове оцінювання:
- форма оцінювання –іспит ;
- максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів;
- Оцінюються такі результати навчання студента як вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в динаміці ключових історичних подій, вміння з’ясувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили в окремих поворотних моментах історичного розвитку країн Азії та Африки зазначеного періоду.
- форма проведення екзамену – письмова, види завдань – загальні теоретичні завдання, які потребують розгорнутих відповідей;
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни