Історія соціально-політичних вчень та реформаторської практики в країнах Конфуціанського світу

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія соціально-політичних вчень та реформаторської практики в країнах Конфуціанського світу
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат історії соціально-політичних вчень та реформаторських практик в країнах Конфуціанського світу. Знати основні історичні події, міжнародне становище та провідні тенденції соціального, політичного, культурного й економічного розвитку країн Східної Азії. Знати соціально-політичні вчення та цілі, етапи, характеристики і результати основних реформ, проведених в країнах Конфуціанського світу. Знати дійових осіб й важливі події, з історії соціально-політичних вчень та реформаторських практик країн Східної Азії. Вміти визначати вплив соціально-політичних вчень, на реформаторські практики та їх результати в країнах Конфуціанського світу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні події, вчення й головних реформаторів в країнах конфуціанського світу від давнини до початку XXI ст. Вміти визначати специфічні риси і відмінності реформ, особливості розвитку соціально-політичних вчень, модернізаційних процесів та трансформації державних інституцій в країнах Східної Азії. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з історіографією й результатами дослідницьких шкіл про історію конфуціанства та його впливу на розвиток країн Східної Азії від давнини до XXI ст. Розгляд соціально-політичних вчень та реформаторських практик в країнах конфуціанського світу. Визначення ролі конфуціанства в державотворчих процесах, супільно-політичних трансформаціях та культурно-ідеологічній еволюції країн Східної Азії. Розкриття знакових сторін і різноманітних аспектів конфуціанського світогляду, як фактору впливу на специфіку й результати індустріалізації та модернізаційних процесів в країнах конфуціанського світу. Висвітлення характерних особливостей, притаманних для розвитку конфуціанства в окремих державах Східної Азії. З’ясування зовнішніх чинників та внутрішніх обставин, що вплинули на формуванні відмінних рис у культурі, економіці, управлінні, способі життя цих країн. Аналіз перспектив та гальмівніх рис конфуціанської системи цінностей, в суспільних процесах сучасності для країн Східної Азії.
Рекомендована та необхідна література
1. Васильєв Л. С. Історія релігій Сходу. – М.: Книжковий дім «Університет», 2001. 2. Головченко В. І. Нова історія Азії та Африки: колоніальний Схід (кінець ХІХ – друга третина ХХ ст.): навч. посіб. / В. І. Головченко, В. А. Рубель. – К.: Либідь, 2010. – 520 с. 3. Городня Н. Д. Система цінностей як чинник економічного прогресу країн Східної Азії // Збірник наукових праць «Цивілізаційні чинники світобудови: джерела походження, потенціал взаємодії та виміри конструктивізму (країни Азії і Африки)». – К., 2015. – С. 19-25. 4. Губер А. А., Емм Г. Ф., Хейфец А. Н. Новая история стран Азии и Африки. – М., 1982. 5. Евдокимова А. А. История стран Востока в новое время. Курс лекций: учебное пособие для студентов вузов. – Уфа: Изд-во БГПУ, 2009. – 238 с. 6. История Востока. – Т. IV. – Кн. 2. – М., 2005; Т. V. – М., 2006. 7. История Востока: в шести томах. – Т. 4. Восток в новое время. – Кн. 2 / Отв. ред. Л. Б. Алаев и др. – М.: Вост. лит., 2005. – 574 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, усне опитування, реферат, контрольна робота 1, 2 (тест). Залік.
Методи та критерії оцінювання
- форма оцінювання – залік; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; - Оцінюються такі результати навчання студента як вміти встановити вплив внутрішньополітичних умов, на специфіку формування та еволюції соціально-політичних вчень і реформаторські практик в країнах Східної Азії; вміти аналізувати перспективи та гальмівні риси конфуціанської системи цінностей, в економічних і суспільних процесах сучасності для країн Східної Азії. - форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни