Тюркський світ: типологічна ідентифікація та історична практика

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Тюркський світ: типологічна ідентифікація та історична практика
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати концептуально-теоретичну та фактологічну складову історії формування, основних тенденцій та етапів розвитку Тюркського світу.Вміти працювати з історичними джерелами тюркської цивілізаційної традиції.Комунікація: навички усної презентації студентом результатів джерелознавчого аналізу історичних текстів тюркського походження.Комунікація: навички письмової презентації студентом результатів опанування ним історичної спадщини тюркських народів, розуміння основних етапів та ключових подій в розвитку Тюркського світу.Автономність та відповідальність: довести спроможність самостійно та аргументовано аналізувати проблемні та дискусійні аспекти історії тюркських народів, основних тенденцій та етапів розвитку Тюркського світу, обґрунтовувати власне розуміння світоглядних здобутків і прорахунків представників світу тюркських народів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати стародавню, середньовічну і модерну історію людства у найбільш значимих її проявах. 2. Вміти працювати з історичними джерелами східного і західного походження. 3. Володіти навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує розуміння студентами фундаментальних складових концептуально-теоретичного поняття Тюркський світ, типологічних і етапних особливостей розвитку тюркських народів в історичному аспекті, стану, структури та перспектив розвитку світу тюркських народів в сучасному світі.
Рекомендована та необхідна література
Артамонов М. И. История хазар. – Ленинград: Государственный Эрмитаж, 1962. – 521 с. 2. Аяган Б. Г. Тюркские народы: энциклопедический справочник. – Алматы: Қазақ энциклопедиясы, 2004. – 382 с. 3. Гумилев Л. Н. Древние тюрки. – Москва: Наука, 1967. – 504 с. 4. Гумилев Л. Н. Хунну: Срединная Азия в древние времена. – Москва: Наука, 1960. – 292 с. 5. Еремеев Д. Е. Этногенез турок: (Происхождение и основные этапы этн. истории). – Москва: Наука, 1971. – 272 с. 6. Закиев М. З. Происхождение тюрок и татар. – Москва: Инсан, 2002. – 496 с. 7. Іналджик Г. Османська імперія. Класична доба 1300–1600 / Пер. з англ. – Київ: Критика, 1998. – 287 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, Письмовий колоквіум з перевірки самостійної роботи студентів, модульна контрольна робота. Усне опитування;виконання рефератів з пропущених або недостатньо опанованих семінарських тем. Залік.
Методи та критерії оцінювання
Тестова залікова робота містить 20 завдань, правильна відповідь на кожне з яких оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів, яку студент може набрати на заліку – 20 балів .Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою. Оцінювання результативності семінарської роботи студента здійснюється за 16-бальною системою . По завершенні відповідно Змістового модулю 1 і Змістового модулю 2 проводяться модульні контрольні роботи (МК). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру. Бали додаються до балів за результатами семестрового оцінювання . Умовою допуску до заліку є отримання студентом не менше ніж 40 балів . Рекомендований мінімум для допуску до заліку – 48 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни