Османська держава в її історичному поступі

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Османська держава в її історичному поступі
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні етапи розвитку, історичні факти, хронологію подій та географію Османської імперії. Знати причини та наслідки політичної, господарської, соціальної та релігійної ситуації в Малій Азії у середні віки. Знати етногенез турків, основи і принципи функціонування владних інституцій та військової організації. Вміти критично аналізувати джерельну базу та історіографію з історії Османської імперії. Вміти використовувати фактологічний матеріал для самостійних наукових досліджень та підготовки інформаційних наукових довідок. Вміти з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки подій, фактів, явищ та персоналій в історії держави Османів Робити самостійні висновки щодо суспільно-політичного розвитку аравійського населення та робити самостійні оцінки перспектив появи та розвитку ісламу. Робити самостійні висновки щодо впливу історичної спадщини на сучасний розвиток Туреччини.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати хронологію подій стародавнього та середньовічного сходу, основи історії ісламу та арабських держав.. 2. Вміти критично аналізувати повідомлення джерел, аналізувати різні явища соціально-економічного, політичного, етно-релігійного і культурного життя народів Передньої Азії, Північної Африки, Ірану. 3. Володіти елементарними навичками критичного мислення, самостійної оцінки та тлумачення історичних процесів та фактів,самостійного пошуку джерел і наукової літератури
Зміст навчальної дисципліни
У ХІІІ столітті у Північно-Західній частині Малої Азії виникло невелике політичне утворення тюрків – османський удж, яке вже через півсотні років перетворилося на потужну державу. В XV ст. держава тюрків-османів перетворилася на могутню світову імперію. В запропонованому курс лекцій буде розглянуто умови та чинники формування османської потуги. Приділено увагу створенню державно-адміністративного апарату, ефективних збройних сил та особливої османської синкретичної культури. Османська імперія об’єднала в своїх межах великі території та багато різних народів з різним рівнем розвитку та традиціями, які тривалий час безболісно співіснували під владою османської династії. Османські султани спромоглися побудувати ефективну систему взаємодії політичного центру і суспільства
Рекомендована та необхідна література
1. Боджолян М. Т. Реформы 20–30-х гг. в Османской империи. – Ереван, 1984 .2. An Economic and Social History of the Ottoman Empire, 1300–1914. Ed. by H. Inalcik, D. Quataert. Cambridge, 1994. 3. Pamuk Ş. The Ottoman Empire and European Capitalism, 1820–1913. Trade, Investment and Production. Cambridge, 1987. 4. Zurcher E. Turkey. A Modern History. L.–N.-Y., 1993 .5. Живачівський Андрій, Жерноклеєв Олег. Криза Тімарної системи в Османській імперії ХVI–ХVII ст.: причини та наслідки // Вісник Прикарпатського університету. Історія. – Випуск 17. – С.55-61. 6. Теми семінарських занять з дисципліни «Османська імперія в її історичному поступі». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: htpp://for.history.univ.kiev.ua..
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, доповідь та доповнення на семінарах, усне опитування, презентація, контрольна робота 1, 2. Залік.
Методи та критерії оцінювання
- форма оцінювання – залік; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; - Оцінюються такі результати навчання студента як вміти робити самостійні висновки щодо суспільно-політичного розвитку аравійського населення та робити самостійні оцінки перспектив появи та розвитку ісламу; вміти робити самостійні висновки щодо впливу історичної спадщини на сучасний розвиток Туреччини. - форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. - умови допуску до заліку: Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни