Історія міграційних процесів в країнах мусульманського Сходу в новітню добу
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історія міграційних процесів в країнах мусульманського Сходу в новітню добу
Код дисципліни
ОК 24
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати теоретичне бачення ісламу на міграційні процеси.
Знати причини мусульманської міграції у новітню добу.
Знати напрямки міграції мусульман.
Вміти критично аналізувати наукові та публіцістичні тексти присвячені міграційній тематиці.
Вміти аналізувати інформацію про прояви ісламофобії у нових місцях проживання мусульманських мігрантів та способи боротьби з нею.
Вміти отримувати та аналізувати інформацію про діяльність утворених мігрантами організацій, як спосіб відстоювати свої права.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати обставини за яких відбулися наймасштабніші хвилі переселення мусульман з місць їхнього проживання у XX – поч. XXI ст.
2. Вміти аналізувати наслідки переселення як для переселенців, так і країни, до якої вони мігрували.
3. Володіти поглибленими навичками роботи з навчальною літературою.
Зміст навчальної дисципліни
характеристика соціокультурного становища в країнах мусульманського світу з поч. XX ст., яке сприяло міграційним хвилям. Вивчення обставин за яких мусульманське населення починає мігрувати з власних країн. Висвітлення стратегій адаптації мігрантів до нових реалій в які вони потрапили. Визначення основних етнічних та релігійних організацій, що координують життя мігрантів у нових країнах. Дослідження проблеми мігранто- та ісламофобії.
Рекомендована та необхідна література
1. Малиновська О. А. Мігранти, міграція та Українська держава: аналіз управління зовнішніми міграціями: Монографія / О. А. Малиновська; НАДУ при Президентові України. – Київ: НАДУ, 2004. – 236 с.2.Міграційні процеси в сучасному світі: світовий, регіональний та національний виміри. Понятійний апарат, концептуальні підходи, теорія та практика: Енциклопедія / За ред. Ю. Римаренка; НАНУ. Ін-т держави і права. – Київ: Довіра, 1998. – 912 с.3. Пуригіна О. Г. Міжнародна міграція : навчальний посібник [для студентів вищих навч. закладів] / О. Г. Пуригіна., С. Е. Сардак. – Київ: Академія, 2007. – 312 с.4. Юськів Б. М. Глобалізація і трудова міграція в Європі / Богдан Юськів. – Рівне: О. М. Зень, 2009. – 478 4.Малиновская Е. А. Турки-месхетинцы в Украине: этносоциологический очерк / Е. А. Малиновская. – К.: Генеза, 2006. – 320 с.5.Claire Alexander, Joya Chatterji and Annu Jalais. The Bengal Diaspora: Rethinking Muslim Migration. (London and New York: Routledge, 2016)
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, есе, усне опитування.
Контрольна робота 1, 2.
Залік.
Методи та критерії оцінювання
- форма оцінювання – залік;- максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів;- форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, у вигляді тестування;- мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів.Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше, ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум).Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.1. – 10 балів/6 балів*.Контрольна робота 2 (тест): РН 1.2. – 15 балів/9 балів.2. Самостійна робота 1: РН 1.3. – 10 балів/6 балів.Самостійна робота 2: РН 1.4. – 10балів/6 балів.3. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 2.1. – 20 балів/12 балів.Робота під час семінарських занять 2 ЗМ:РН 2.2. – 15 балів/9 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни